Övrigt: HTC Sensation XE Unboxing

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av KoSoVaR, 30 okt 2011.

  1. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tänkte att en unboxing utav min nya HTC Sensation XE, jag hoppas att det uppskattas här på SweDriod.
    Köpte denna då jag ville ha en ny ersättare till min nokia 5800 Xpress Music vilket har varit den bästa telefonen med den i ljudväg. När fick reda på att HTC Sensation XE skulle släppas så kände jag direkt att jag måste ha den!
    Beställde den från Tele2 och 2 dagar senare fick jag den.
    Jag kan inte vara så nöjd som jag verkligen är, har jämför den med min Samsung galaxy SII och broderns Iphone 4s 64Gb som både jag och han fick den samma datum som jag fick min HTC Sensation XE(28 Oktober), som faktiskt var releasedate för Iphone 4S.
    Min telefon har tycks vara snabbare både ut min och broderns synpunkt, andriod och IOS har sina fördelar och nackdelar men ännu har jag inte mött en enda när det gäller min telefon och faktiskt inte heller när det gäller Iphone 4S. För tillfället finns det inga mer genomtäknta mobiltelefoner och vad jag tror är den bästa för tillfället.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Här skymtar telefonen och hörlurarna vilket är en härlig syn.

    [​IMG]

    Under telefonen finns dem resterade tillbehören i 2 olika sektioner

    [​IMG]

    Layout av alla godsakerna

    [​IMG]

    Laddaren och Micro-USB kabeln

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dags för den roliga biten

    [​IMG]

    Tog bort skyddsplasten för telefonen samt skyddsplasten som satt för batteriet

    [​IMG]

    Hörlurarna samt påsen och hörlursmuddarna, här har den inte alt att spara utan dem ger 2 par utav varje storlek, small, medium och large.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Där ligger allt fint inuti hörlurs påsen.

    [​IMG]

    Telefonen, Jag älskar verkligen renheten och hela designen med telefonen, designen samt finishen är väldigt tilltagen

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Men innan jag bestämde mig för att använda telefonen gick jag ut på stan för att inhandla lite tillbehör och blev följande:

    Case-Mate: Tough Case (Köpt på Teknikmagsinet)
    Betyg 10 av 10
    Väldigt välbyggt skyddskal med perfekta utskärningar och utmärkt design samt genomtänkande, slår helt klart alla skal ute på marknaden som finns till HTC Sensation

    Screen Protector Skärmskydd (Köpt på Kjell & Co)
    Betyg 1 av 10
    Det sämsta skärmskyddet jag varit med om, är alldeles för litet och passformen är väldigt dålig, det saknas 7mm i höjd samt 5mm i bredd för att den skall täcka hela skärmen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Här ser ni hur skärmskyddet är, detta stämmer absolut inte!

    [​IMG]


    Slutliga bilder med skyddsskalet och skärmskyddet

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 30 okt 2011
    Snusdus, ad72, l33t och 2 andra gillar detta.
  2. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    ser ut som min vanliga sensation...snygg, synd bara att dom där fula siliconskalen förstör telefonens naturliga linjer.
     
  3. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Du köpte ju skärmskydd till den vanliga sensationen...
     
  4. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag vill ju behålla min telefon så länge som det går, jag jobbar ju även med datorer och bilar så det skyddar ju en stor del :)

    Sensation och Sensation XE är väl lika stora :O???
     
  5. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Den är ju snygg!
    Men skal tar ju bort hela grejjen...

    Nåja, grattis till en bra telefon med coola hörlurar!
     
  6. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Grymt snygg, jag gillar dom röda detaljerna! :)
     
  7. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ohhjaa, jag tar alltid väl hand om mina telefoner så den kommer att stanna på :), skall bara köpa ett bättre skärmskydd till den.
    Tackar :D

    Visst är den :)

    Vet någon hur jag jailbreakar min telefon ? jag vill kunna ladda ner alla appar kostnadsfritt, som man gör på Iphone via Installous?
    Jag är helt ny när det gäller HTC, dock är jag en kung när det gäller symbian, kan även en del IOS
     
  8. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER


    Haha... skojjar du med oss? På Android behöver man inte vare sig jailbreaka eller Roota för att installarea 3parts program, det är det som är grejjen med Android.

    Du behöver bara hitta något ställe där man kan ladda ner apk filer och lägga över på luren.

    Men det får du googla efter själv.
     
  9. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    funderar på att skaffa ett sensation xe skal till min sensation...instant sensation xe!
     
  10. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ahaaaa, som med symbian då då, fast där var man tvunhen att signa appsen med en OCN-kod för att dem skulle vara användbara, skall kolla ifall det finns nåt på dailymobile

    Hahaha det lättaste sättet ju, sen får ta o byta batteri, löda. Beatsljudkortet, flasha om telefonen, och klocka den
     
  11. arvido

    arvido Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/51807-android-revolution-hd-3-0-2-med-dual-core-stod.html ;)

    Sen ett anker batteri för 170 spänn så är man fit for fight.
     
  12. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Roligt med en unboxing post! :)

    Bara att lägga in en"xe" rom mig veterligen och du har en xe! På allt utom skalet dvs! Inuti är det bara mjukvara som skiljer har jag för mig (?) Ja och byta batteri då förstås.


    Sent from my GT-I9100
     
  13. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Nej man behöver inte signa om appsen. bara klicka i i inställningar att man ska kunna installera från okända platser.
     
  14. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Går det med :)

    Kul att det uppskattas :)
    Jo så kan man ju också göra, det är ju hårdvara samt mjukvara och lite i designen som skiljer telefonerna åt, XE har ju en stor del funktioner som föregångarna inte har...så man kan ju inte säga rent av att det är samma telefon då jag har tittat riktigt noga. Men det kommer alltid finnas någon som kommer kunna fixa alla nya uppdateringar med en ny ROM :)

    Tack så hemskt mycket, får jag fråga ifall det finns en bra guide här på swedriod ? till Sensation "HTC" ?
     
  15. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    vad känner du att du behöver hjälp med?:)
     
  16. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Så var en sväng i Allum och reklamerade mitt skärmskydd och köpte istället ett:
    Copter Screenprotector för HTC Sensation 4G
    Betyg: 10 av 10
    Väldigt bra skärmskydd,för nybörjarna kan det vara svårt att aplicera denna då man behöver lite kunskap om hur man folierar, men i övrigt så tar det även bort ljusreflektioner ganska bra, trots att det på bilderna ser ut att reflektera så pass mycket.
    Dags för mer bilder

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    ad72 och mobilkungen78 gillar detta.
  17. arvido

    arvido Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För att installera ett program som du hämtat från internet så måste du först gå in på "inställningar --> program --> bocka i okända källor rutan. Det ska alltså vara en grön bock där.

    Sen installerar du en filhanterare eller liknande. Själv använder jag Appinstaller. Den finns på market. https://market.android.com/details?id=com.funtrigger.appinstaller&feature=search_result

    Sen laddar du in ditt nedladde program och installerar det genom Appinstaller. Sen är du klar. :)
     
  18. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ahaa okej :), men kan man ta bort den onödvändiga filerna sen ?, man behöver väl inte installationsfilerna hela tiden ?

    Men det jag mest var inne på är en app som tex, App Store, det finns en helt likadan app(databas) där man kan hämta färdigcrackade appar till iphone, det kallas för Installous, finns det något sådant till HTC ?
     
  19. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    Hahaha det lättaste sättet ju, sen får ta o byta batteri, löda. Beatsljudkortet, flasha om telefonen, och klocka den[/QUOTE]

    med ett par grymma hörlurar och en bra musikapp så tror jag att det är lätt att matcha...inga problem alls.
     
  20. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bumpar med denna frågan igen