Problem: HTC Sensation Xl; Touchen har ballat ur.

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Avslitenhud, 23 aug 2012.

  1. Avslitenhud

    Avslitenhud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan! Det är som så, att min telefons touch har blivit helt konstig på sistone. För det mesta fungerar den utmärkt och problemfritt, men ibland reagerar inte touchen öht, och andra gången trycker jag på ett ställe och telefonen registrerar trycket någon helt annanstans på skärmen.

    Jag vet inte vad som kan ha bidragit till detta, men jag misstänker att det beror på att jag fick hydraulolja på skärmen på jobbet för ett tag sedan. Jag har en slags konstig fläck på skärmen som inte försvinner vad jag än använder. Den ser ut som en spillfläck, med en stor botten och sen sträcks det ut som 2 armar ungefär. Ingen olja gick in i själva telefonen, utan den var på enbart i kontakt med skärmen.

    Och för er som undrar hur jag lyckades få det på skärmen; Ibland är man tankspridd.:cry:
     
  2. pumpe3

    pumpe3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    OnePlus 7T
    Min touch flippar då och då också kommit på senare tid, funkar kanon om jag slår av/på skärmen. Har inte misshandlat min på något sätt (har inte heller orkat skicka den på service)
     
  3. Avslitenhud

    Avslitenhud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaså?
    Kan det ha något med ICS att göra? Min började ett tag efter uppdateringen..
    Men det känns konstigt att en mjukvaruuppdatering gör touchen konstig..