HTC Sense (Hero) på Magic orootad?

Diskussion i 'Magic' startad av strife, 17 juli 2009.

1. strife

strife Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Jag hittade en guide där upphovsmannen påstår att han flashat sin magic med HTC Hero imagen utan att roota telefonen.

Guiden finns här:
    http://www.karrderized.com/romguide/

Jag funderar dock på om han inte lyckats roota den i alla fall men inte begriper det själv eftersom man nu efter att ha flashat luren dels kan köra wifi-tether appen och dels kan köra SU i från terminalen, visst, istället för "Permission Denied" får jag en fråga om jag vill tillåta respektive app att köras som root:root.

Oavsett så tyckte i alla fall jag att guiden var lätt att förstå / följa och flashningen inklusive installation av nödvändiga mjukvaror / drivrutiner tog mindre än 20 minuter totalt.

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

romen han flashar med är rootad från första början och kan inte hitta var i guiden han påstår att han kan flasha utan att roota. Bra guide annars

3. strife

strife Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, han säger att han inte rootar telefonen i forumposten där han länkar till guiden. Vart jag gjort med den länken vettetusan dock. Jag antog att så var fallet och antar bara att han inte har riktig koll :)

4. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Du måste inte roota telefonen innan du flashar, då skulle man ju ha problem att flasha den från början, men romen han flashar in har root och angående frågorna om du vill tillåta root så är det superuser (ett program) som håller koll på vad som körs med root och inte så att inget ovettigt program kan få root utan din tillåtelse