HTC Sense

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av robboten, 16 nov 2009.

1. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag ställer frågan här då den tillhör HTC men ingen specifik telefon i sig.
    Det jag undrar över är Sense. Vad tillför det som inte finns hos android-vanilla. Jag vet ju att det är annan grafik, men funktionsmässigt, vad är skillnaden?

2. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

3. petter11

petter11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

"Can turn phone over to silence a call."

det visste jag inte, trevligt tips

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Lite komiskt att mycket de listar som pros för HTC Hero är sånt jag inte gillar med den.

Använder bara tre home screens, har inte känt behov av scenes och använder ingen av HTCs widgets. :)

Och varför finns det inte med som en nackdel att HTC Hero saknar en del grundläggande features som finns i Android?

5. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Låter som du valt att köpa fel lur?

personligen tycker jag det är integreringen med facebook, twitter, dialern, multitouch, de olika hemskärmarna som gör Hero, utan dem är den som vilken annan Androidlur som helst.

De widgetar, och anpassningar som HTC ger gör livet enklare, och med facebook integrationen så är telefonen klart mer personlig och man slipper själv ta bilder på sina kontakter.

6. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kanske det. Jag gjorde misstaget att tro att HTC inte tagit bort grejer från Android, utan bara lagt dit extra funktioner. Men på det stora hela är jag faktiskt nöjd med mobilen, det är bara ibland när jag saknar någon funktion och sen läser att den finns i vanliga android som jag blir lite irriterad.

Vilka HTC widgets använder du? Förutom dialern, facebook bilderna och flickr album appen så kan jag inte komma på något i telefonen som gör livet enklare. Och de sakerna hade de kunnat lägga in utan att ändra/byta ut något i Android.

7. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Vilka features är det htc tagit bort från vanilla android förutom android tgb?

8. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Veckovy i kalendern och integreringen mellan messages, gmail och contacts är väl det jag stört mig på senast. :)

9. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

jo veckovyn är ju iofs borta, det är sant. Men integreringen ?
    du får gärna utveckla mer för om något har hero'n utvecklat det ännu mer tycker jag.
    på varje persons kontakt sida kan du ju just se messages och mail-korrenspondens

10. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Tänker väl framför allt på det som beskrivs här.

https://swedroid.se/nokia-n900-slappt-i-usa-och-nokia-overger-symbian-off-topic#comment-7429

Eftersom jag bara använder gmail så är det enda jag kan se i people appen sms, vilket iofs kan vara trevligt, men det är ytterst sällan jag går den vägen för att läsa sms. Däremot saknar jag att när jag läser ett sms från nån att se om de är online (på gtalk) för att kunna svara direkt.

11. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Förhoppningsvis kommer det något liknande med 2.0. men förstår vad du menar och visst vore det en klart trevlig funktion. Allt går ju mot en tätare integration med sociala nätverk och annat.