HTC service!

Discussion in 'Desire HD' started by Xcer, Dec 4, 2010.

  1. Xcer

    Xcer Youth Droid Medlem

    Joined:
    Oct 28, 2010
    Messages:
    105
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Undrade hur det blir ifall ens produkt pajar pg.a. "garanti" fel när man köpt varan från en internetbutik (gör aldrig det annars). Vart ska man skicka den då och hur fungerar det liksom? Är HTC service center i Sverige?
     
  2. TjReal

    TjReal Kid Droid Medlem

    Joined:
    Nov 25, 2010
    Messages:
    64
    Likes Received:
    4

    MINA ENHETER

    Man kontaktar inköpsstället...
     
  3. Xcer

    Xcer Youth Droid Medlem

    Joined:
    Oct 28, 2010
    Messages:
    105
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    enligt Kompletts kontaktinformation gör man inte det......
     
  4. vinkelsmurf

    vinkelsmurf Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jul 11, 2010
    Messages:
    28
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Man kontaktar komplett sen skickar man telefonen direkt till anovo. Funkat bra för mig.
     
  5. pebo

    pebo Youth Droid Medlem

    Joined:
    Aug 24, 2010
    Messages:
    216
    Likes Received:
    6

    MINA ENHETER

    Sen får anovo den och sen får du veta att ditt garantifel inte är ett garantifel
    utan ett resultat av yttre åverkan och du får betala själv...

    Eller om du har tur så får du vänta i en månad på att få tillbaka telefonen.

    (Nej jag har inget till övers för anovos kompetens)
    Teknikerna kanske är duktiga men ledningen, usch, betalnummer för att få
    prata med växeln och glöm att få prata direkt med en tekniker.

    Bevis på yttre åverkan kan tex bestå av en bild tagen
    med någon annan mobilkamera där bilden är så dålig att
    du omöjligt kan se att det är din telefon.
     
    Last edited: Dec 5, 2010
  6. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Joined:
    Nov 3, 2010
    Messages:
    449
    Likes Received:
    5

    MINA ENHETER

    service

    Väntan beror ofta på att tel går till Tjeckien för rep. Kristinehamn finns också med i bilden. Hur stor andel som går utomlands vet jag inte. Vet att Katshing skulle skaffa ett alternativ till Anovo, pga för mycket strul. Personligen "räddades" jag flera ggr pga att en anhörig jobbade på Nokia. Nä, fy fan för Anovo.
     
  7. pobu

    pobu Infant Droid Medlem

    Joined:
    Jun 11, 2010
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kollade av en händelse på SVT Plus här om veckan och de diskuterade just sådana hära saker (i detta fall var det en dator som var köpt hos Dustin).
    De kom fram till att "Det är alltid säljaren som är din motpart, inte tillverkaren." Det är alltså säljaren som du ska skicka den felaktiga produkten till. Har för mig att de sa att det faktiskt står så i konsumentköplagen.
    Mer info finns här: http://svt.se/2.146635/1.2246056/vassa_argumenten?lid=puff_2246749&lpos=lasMer
     
  8. vinkelsmurf

    vinkelsmurf Baby Droid Medlem

    Joined:
    Jul 11, 2010
    Messages:
    28
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Man sparar några dagar i tid med att skicka direkt...
     
  9. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jun 14, 2009
    Messages:
    449
    Likes Received:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    När jag har haft reklamationer till Dustin så har de alltid varit beredda att ta emot produkten om jag insisterat men gett mig all info för att ha kontakt med tillverkaren direkt eftersom det sparar tid för mig. Och i alla fall (Plextor och ViewSonic) så har jag inte haft några problem med tillverkaren och det har gått fort att få en ny vara.

    Om inte Dustin har ändrat sig de senaste åren så går det alltså att låta Dustin hantera allt. Däremot så verkar de föredra om man använder deras info på sidan för att kontakta tillverkarna direkt. Det vore väl inte fel om de gjorde det lite klarare att man kan gå den längre vägen via Dustin.
     
  10. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Joined:
    Dec 27, 2009
    Messages:
    1 107
    Likes Received:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Säljaren är ansvarig för såld produkt och skall hantera din reklamation.
     
  11. fredrikstorm

    fredrikstorm Youth Droid Medlem

    Joined:
    Oct 21, 2010
    Messages:
    242
    Likes Received:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har inte hört något gott om Anovo... Och har heller inte haft några bra erfarenheter med något servicecenter för den delen... min tablet PC från HP skickade jag t.ex. in 3 gånger med kanske en dags mellanrum då de inte fixade felet de 2 första gångerna, trots att jag i första omgången skrev att de med högsta sannolikhet var tvungna att byta ut eller flasha om touchpointkontrollern. De är ofta allt annat än brighta och testar heller inte produkterna ordentligt innan de skickar tillbaka dem.
     
  12. pebo

    pebo Youth Droid Medlem

    Joined:
    Aug 24, 2010
    Messages:
    216
    Likes Received:
    6

    MINA ENHETER

    Nikons servicecenter är underbara, iaf för ett antal år sen, min första D80 var fel på och
    lämnades in, fick tillbaka den en fredag och kommer hem, förbereder mig för
    konsertfotograferingen och tar lite bilder, allt funkar woho.

    Tills jag tar en blixtbild då slocknar kameran helt, inte samma fel som första ggn.
    Ringer Nikon och beskriver hur läget är och dom lånar ut en kamera
    för att jag skall kunna göra jobbet !

    Anovo bråkade vi i ca 5 månader med för att få garantireparationen utförd...
     
  13. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Joined:
    Feb 4, 2010
    Messages:
    929
    Likes Received:
    17

    MINA ENHETER