Diskussion: HTC skärpning..

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av nire431, 12 jun 2012.

1. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jag sålde min 4S och köpte mig en HTC One x föll för designen och allting den hade! Den var helt enkel underbar. Kom hem laddade den var hur glad som helst, la mig i sängen började leka med den började upptäcka fel vågor på skärmen ljus lös igenom på kanten. Hopp gick och Doade den tog en grå modell samma saker där med fast inget ljus igenom släpp G-sensor dog med jämna mellan rum fick återställa telefonen 3ggr i veckan. Inga sms notiferingar ibland kom inte sms iväg/fram problem med MMS. (är det inte en telefon)? Så idag fick jag nog av skiten som HTC släppt ut som var så himla bra! Så jag gick in till Tele2 butiken och krävde en ny telefon utav dom och tog en Samsung Galaxy s3, inte för att vara den som är den men H*lvete vilken mycket bättre telefon! Batteri allting.

Så ni som funderar på att DOA gör det innan eran tid går ut och mera problem uppkommer. Självklart är det en bra telefon om man inte har några fel, och då är ni lyckligt lottade.

2. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Jag har själv en Hox som fungerar klockrent. Har varit och testat S3an ett par gånger och innehållet är de inget fel på. Men designen och materialvalet är ju i mina ögon bedrövlig. Känns typ som telefonen är en budgetlur.
    Men men som tur är så tycker alla olika annars skulle ju alla springa runt med likadana mobiler.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hehe. Ja jag skulle mycket hellre haft en S3, mest för att det är mycket lättare att "meka" med roms osv utan att behöva regga sig på en jävla htcsida, och för att den har menyknapp istället för multitasking knapp.

One X är inte dålig, men kommer nog bli Samsung nästa gång för min del.

4. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Nej jag påstår inte heller att HTC är dålig om man har en fungerande, men smartare saker på sgs3 som tex hem knapp mm laddare på undersidan allt detta gör att den blir så mycket bättre, och batteriet är faktiskt riktigt dåligt på one x om man jämför med sgs3 tyvärr. Synd för den är jävligt snygg annars One x

5. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Det där med att batteriet är bättre i samsungen har jag svårt och förstå, folk här på forumet med samsungen verkar ha grövre problem vad det gäller batteritiden än vad jag har med HTCn.

6. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Nja min htc sög rent ut sagt, natt och dag faktiskt.

7. Droid119

Droid119 Guest

Jag har alltid gillat HTC och fullkomligt älskar min Incredible S, Jag vet att många har DOAt sina HOX, Men ni får alltid dem fixade eller en ny lur? Om DOA tiden har gått ut så efter 3gånger på service har ni rätt till en ny lur. Och det här med HTCdev Varken Anovo eller Deltaservice har inte rätt att kolla i registret och HTC Sverige har ingen direkt koll. Eftersom när DU får problem får du inte "Returen" av HTC utan av din återförsäljare. Jag tycker dock från min sida att HTCdev är en jättebra tjänst den ända nackdelen med HTCdev är att det inte ger S-OFF. OCh sluta gnäll hela tiden över era DOA och bla bla över ett forum. HOX är en assbra telefon. Alla telefoner har problem eller får det någon gång. Jag förstår att vissa blir upprörda när man har payat 5000-6000tusen för en lur. Men HTC är bra mycket bättre när det gäller service m.m vilket Samsung inte har. Ett exempel när då min dåvarande pojkväns Galaxy Gio hade låst sig. Han hade garanti m.m och samsung skulle ha 500spänn för en J*vla återställning av luren. Tur hade han mig och sparade 500 spänn;)

8. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Hm som sagt smaken är som baken. Alla jag känner har bara haft extremt dåliga erfarenheter utav sina HTC telefoner. Men bra att det finns även dom som är nöjda liksom. Men jag förstår inte vilken kvalitets kontroll har HTC egentligen? Släpper igenom så många telefoner med så mycket fel. Bara min vän doade 7 stycken. Det är 1 person säg att alla doar 1-2 var det blir en hel del dålig kvalitets kontroll. Det första han i affären sa när jag sa "Får hoppas jag inte kommer tillbaka" Så svarade han - Nog ingen risk nu när du har S3. och min verkar toppen. Så jag är nöjd du är nöjd. Ville poängtera att denna modell är värre än LG2X

9. Droid119

Droid119 Guest

Felet på o2x är inte hårdvaran utan mjukvaran. Visst jag förstår dig att du blev besviken och ja det ska inte ske men allt har sina brister. Och du fick ju en ny lur som funkar, right?

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

11. Gimp

Gimp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Eftersom du nu har en Samsung förstår jag inte varför du lägger upp det här inlägget i detta forum. Du verkar ju tycka HTC är skit, varför i hela världen chansade du på en HOX när du visste att SGS3 var på ingång? Jag tror att majoriteten av er som spyr på HOX hoppade på ett nytt abonnemang och sedan blev stressade över SGS3 specarna. Vad bra att ni fick ändra er! Men snälla rara det finns ett annat forum för din lur, använd det istället.

12. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jo det stämmer men det dröjde inte länge innan den ballade ur g sensor mm :/

13. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Nej jag stod i butiken och valde länge mellan dom två och jag köpte den Cash. För hox fick mig pgr av design

14. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Ännu en onödig tråd som föregående säger. Sluta trycka ner luren mer än vad den är bara för att ni själva haft otur. Nu även speciellt när du skaffat en SGS3, skriv en tråd i deras forum hur pass bra din S3 är istället för hur skit din HOX var. Min, som MÅNGA andras fungerar utmärkt och är superbra på alla punkter!

Hade även en Desire förut som var min första androidtelefon. Bland det bästa jag haft inom telefoner och nu har jag HOX som är ännu bättre :)

werty och Janne303 gillar detta.
  15. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Så du har bra batteri tid dina sensorer funkar hela tiden? Lyckost :O

16. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Mitt batteri räcker till precis det jag behöver den till. Visst det räcker inte 3 dagar som min gamla SE gjorde.. men telefonerna börjar komma upp i datorprestanda och hur länge räcker en laptop?? Jag laddar min telefon lite då och då när en laddare finns tillgänglig. Strävar inte efter att få X antal timmar längre :) Bara att vänja sig vid kass batteritid innan någon ny teknik kommer!

Mina sensorer funkar också. Den knakar även nere vid vänstra hörnet, men det är en plastpryl så... vafan. Den överlevde t.om. gårdagens studentsupande efter ett par bad i det ena efter det andra! Vet att många säger att en telefon för 6000kr ska vara "100% felfri", men är en ny bil för 500 000kr också "knakfri"? ;)

Last edited: 13 jun 2012
    Janne303 gillar detta.
  17. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Sant men jag är iaf förvånad för min sgs kom laddad 95%och typ lekt med den nu en bra stund och innan med och har 60 kvar. Tänkte köra slut på det men orkar inte :-P

18. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Det jag glömde var att bra att du är nöjd iaf inte meningen att framstå som jag vill kasta skit på den

19. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Jag har en fel fri HOX från batch HT241 inget knakande , inga glipor , inget flimmer (bara vid extremt hårt tryck ) kameran är superb och batteri tiden helt ok för en quadcore med denna underbara skärm ...Får man en fel fri HOX så är det lätt den bästa luren på marknaden , GS3 har också barn sjukdomar ingen lur kan undan komma fel och ni som har GS3 skriv i er del av forumet
    inte här och sedan gnäll i rätt tråd istället för att starta nya hela tiden...

Tack för mig

20. Yockie

Yockie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Word!