Syrran behöver en ny mobil men då hon är för klantig för att hantera en dyr mobil och hålla den hel i mer än en månad så sökte jag runt lite på nätet och hittade HTC Smart, som är ett helt ok pris för en slit o släng mobil. Det jag undrar är vad det är för operativsystemet på mobilen. På prisjakt.nu står det att det är Brew MP. Det jag undrar är: • Vad är Brew MP? • Vad är största skillnaden gentemot android? • Kan man ladda ner från android market? • Hur ser utbudet med apps ut? Om någon av er äger en sån här telefon så får ni gärna skriva ner till för och nackdelar med telefonen. Tacksam för svar! dek
Tjejen har en sådan, byggkvalitén är perfekt som det brukar vara på htc´s grejer, men skärmupplösningen är riktigt jäkla illa, och det är resistiv skärm =/ Brew påminner väldigt mycket om android men är väldigt basic.. Det innebär att man inte har tillgång till market och väldigt lite apps finns att få tag i. Den har facebook-widgets och sånt men inget Wifi så all data är mobilt. Det enda positiva är det smidiga formatet och att ljudkvalitén är helt ok. Din syrra gör nog bäst i att kolla efter en annan lur.. Wildfire eller SE xperia mini är nog bättre alternativ.
http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_Runtime_Environment_for_Wireless Kan inte mycket om det, har bara pillat på en HTC Smart som hastigast en gång. Verkar mycket enklare (som i inte lika avancerat; färre funktioner) än Android. Och nej, du kan inte köra Android applikationer på den.
Ok, då skall jag avråda henne ifrån att köpa den. Att man inte kan köpa på android är ju ett stort minus, samma sak gäller att man inte kan surfa wlan. Ska be henne ta en titt på xperia x10 mini, får se vad hon säger om den.