HTC som telefon

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av anklid, 27 dec 2009.

1. anklid

anklid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller på och läser tester för fullt och har fastnat för HTC lurarna. Allting är nytt för mig. Har aldrig haft en smartfone, annan HTC, Android-lur etc. Med andra ord jag har bara använt min mobil till att bara ringa med.

Android känns riktigt spännande, men inte i något test säger man något om ljudkvaliteten när man ringer.

Jag funderar på en Tattoo, pga storleken.

Någon som har kommentarer om ljud-kvaliteten? Idag använder jag en Nokia med mycket bra ljud, tex jämfört med SonyEricsson.

tack

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag tror du kommer bli mycket nöjd med din telefon om du köper en HTC, men jag rekommenderar att köpa en magic från tyskland istället för en tattoo eftersom den är något sämre överlag, jag beställde av en privatperson och priset blev ca 2100kr inklusive frakt.
    Magic är inte direkt stor, den är betydligt mindre än t.ex iphone och mycket mindre kan man inte göra en smartphone då skärmen ska gå att exv. surfa med.

Vad gäller ljudkvalitén så har jag haft precis tvärtom upplevelse dvs sämre ljudkvalité på nokia och andra telefoner än SE

3. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Jag är faktiskt väldigt nöjd med min HTC Tattoo.

Storleken är perfekt, ljudet är helt okej, känns bra i handen.

4. anklid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag trodde Magic var en äldre HTC jämfört med både Hero och Tattoo? Tycker du bättre om Magic jämfört med Heron? Kanske är just Heron lite större?

5. gylfe

gylfe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade inte hellre haft en smartphone när jag uppgraderade mig (envisades med Nokia 3310 till i höstas).

Jag har iofs ingen tatoo/Magic. Men efter att ha testat de andra två får jag samma intryck av som jag har av min hero. Ljudkvalitwten ska du absolut inte vara orolig över, den är riktigt bra.(jämfört med moderna Nokia/SE)

6. anklid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kul med alla snabba inlägg :-)

Det svåraste valet verkar bli att välja Hero, magic, tattoo eller ...

7. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör själv en Hero och jag är fruktansvärt nöjd, men jag tror du får ungefär samma upplevelse med vilken som. :P

8. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Om du väljer fritt mellan Magic, Tattoo och Hero ska du enligt mig absolut välja en Hero.
    Mkt pga att HTC själva verkar hålla den luren högre än de övriga två.

9. anklid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är Hero mycket bättre än Magic, som jag ser du kör? Tydligen kan man uppgradera en Magic så att den blir bättre, men det kanske kostar en slant?

10. stga77

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Om du bestämmer dig för att roota din telefon så kan du i stort sett "uppgradera" mjukvaran till samma som hos Hero.
    Men om du inte vill roota den av en eller annan anledning och bara tanka ner de uppdateringar som HTC skickar ut, då är ju Heron att föredra, eftersom HTC verkar ha glömt bort Magicen. Nu ska det ju iofs eventuellt komma en uppdatering till Magic, får väl se om det stämmer och vad den i så fall innebär.
    I övrigt är det väl bara kameran och 3,5mm uttaget som skiljer lurarna åt.
    Jag valde Magicen mkt pga utseendet, som passade mig bättre.

11. desdic

desdic Guest

Tänk på att det inom kort dyker upp nya telefoner med bättre hårdvara, långt mycke bättre än Hero o Magic känns de som. Den som väntar på nått gott :)

12. anklid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag som nästan bestämt mig för att slå till på en Hero :(

13. desdic

desdic Guest

Ville inte grusa några planer men jag blev själv lite besviken när jag insåg att heron har lite gammal hårdvara

14. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

För en normal man får väl 'inom kort' inte gälla en längre tid än det tar att köra till närmaste återförsäljare, hehe, eller..?

15. stga77

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Dessutom kommer det alltid att finnas ngt nytt inom en kort framtid....

16. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Bytte precis från en Nokia N95 till en Tattoo. Ljudkvalitén är kanske något sämre, men talet är klart tydligare. Skulle inte välja en större just efterssom man vill ha den i fickan. Men så ville jag i första hand ha en telefon och fick "smartphone" egenskaperna på köpet.

17. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Beror på lite hur mycket du vill lägga ut. Jag valde Tattoo för priset. Fick mest telefon för pengarna tyckte jag ville inte lägga ut mer än 2500 för telefonen. Sen hade Tattoo även radio vilket saknades i flera av de dyrare telefonerna.
    Kan bara säga att jag är helnöjd med min telefon.
    Minus på Tattoo är kameran i vissa lägen bland annat ingen blixt men köpte ju inte telefonen för att ta kort.
    Sen saknar jag en EQ men det verkar inte finnas i någon telefon. Lite platt ljud om man kör disco men Jill Johnsson låter som alltid riktigt bra. Kanske blir bättre med ett bättre headset.

18. anklid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det blir nog en Hero i alla fall, men väntar någon vecka för att förhoppningsvis priset ska närma sig 4000. Hoppas verkligen man kan få till bra ljud med ett bra headset, eftersom jag tänkte köra Heron för musik.