Tror att HTC är ute för att ge Apple på nöten. De har fått låna 9 patent från Googles portfölj och stämmer Apple för dessa: the ability to do wireless software upgrades; a way to transfer data between a microprocessor and a support chip; a method to store user preferences; a way to consistently contact between application software and a radio modem. Så nu startar sandlådan växa igen. Vad tror ni kan HTC få igenom de här och få ett stort tillslag på Apple. Eller blir det bara någon skit uppgörelse. Källa: The Tables Have Turned… HTC Sues Apple | xda-developers @XDA
Ja jag tror att Apple kommer göra stora fiender när de stämmer HTC och Samsung. En dag ger de igen och den verkar vara på väg. För om de får igenom dessa patent har inte Apple mycket till att göra med sitt OS. Att apparna inte får kontakta internet. Vad fasen är de för mening att ha en Smartphone då
Väldigt intressant med patent-disputer imo. Och det är väl på tiden att HTC slår tillbaka på Apple efter allt Apple gjort mot dem. Nu är det väl bara en tidsfråga innan Samsung också gör samma sak, och det kommer bli tufft för Apple
Apple har ju "lånat" minst lika mycket som alla andra aktörer men är de som jämt ska kasta sand i ögonen på konkurrenterna. Hoppas verkligen att domstolarna inte ser mellan fingrarna utan tillämpar samma sak mot Apple som de gjort som Samsung.
Bäst för alla parter vore om så luddiga patent som nu används för att klämma åt konkurrenter i alla läger, inte tilläts. Jag menar, seriöst!? "A method to store user preferences". Kod: public void storePrefences(Preferences pref) { pref.store(); } De enda som inte gynnas av detta i slutänden är vi som slutanvändare, som blir tvungna att betala för alla patentprocesser.
Fyfaan vad skönt. Nu är det bara hoppas apple förlorar och att stämningarna slutar Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Jag håller med. De flesta mjukvarupatenten är rent ut sagt löjliga. Borde slopas helt tycker jag. Vad som möjligen kan vara positivt är väl att Apple inser att de inte är ensamma om att ha en massa bullshit-patent och att de borde lägga ner sina stämningar. HTC har ju trots allt haft en stor del i utvecklingen av smartphones, mycket av sådant som Apple använder. De har funnits i branchen länge, till skillnad från vad många tror.