HTC stock startar efter att jag rootat

Diskussion i 'Legend' startad av Mollan, 23 dec 2010.

1. Mollan

Mollan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Jag har kört rootat med Azure i några månader men bestämde mig för några dagar sedan att gå tillbaka nu när 2.2 stock äntligen kommit till Legend. Läste dock på lite sedan och insåg att det kan vara krångligt att roota sen när man har 2.2 så jag sket helt enkelt i att uppgradera så jag sitter nu med 2.1 (v1.31).
    Så jag bestämde mig helt enkelt för att rotta igen.

Jag har följt http://www.dotdeas.se/2010/09/10/hur-man-rootar-sin-htc-legend-i-windows/ till punkt och pricka (denna jag följde sist jag rootade också) men när jag gjort klart alla steg och ska starta telefonen så bootas HTCs 2.1?!
    Har testat att göra om allt sakta 4ggr nu och testat att köra alla Wipe alternativ som finns i recoverymenyn men inget hjälper. Är det någon som har en aning om vad som kan vara problemet? Har även formaterat sdkortet men även det utan framgång.

2. Zaklin

Zaklin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad jag kan utläsa ifrån den guiden så skall du ha HTC:s 2.1 mjukvara fast med root.
    Vill du ha en annan rom så flashar du zip filen via rom manager.

3. Mollan

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Nja, det hade jag inte sist jag rootade så det tror jag inte. Däremot upptäckte jag nu (efter 10:e försöket) att när jag gör steg 7 dvs:
    "Gå ner till BOOTLOADER och tryck på on/off knappen. Efter en stund så ska
    det komma upp RECOVERY i menyn under BOOTLOADER."

Så hänger sig telefonen i ca 3 sekunder och sen kommer det väldigt snabbt upp att den söker efter "LEGEIMG.zip" men att den inte hittar den. Detta är ju filen som jag använde när jag unrootade.

Kan det vara här som problemet ligger tro? Har försökt göra allt jag kan komma på för att den inte ska minnas "LEGEIMG.zip" men lik förbannat så söker den efter den varje gång jag gör steg 7.

4. Zaklin

Zaklin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om du kikar i texten från din länk är jag rätt övertygad om att du skall ha 2.1 original efter den guiden. Har du applikationen Superuser installerad?

Så ta dig till XDA forumet, leta upp en custom rom som verkar passa dig och placera zip filen på ditt minneskorts root. Öppna rom manager och välj "Installera ROM från SDkort", välj ovan nämda zip fil och du har din nya mjukvara.

Last edited: 24 dec 2010
  5. magkliarn

magkliarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

... vad hade du förväntat dig?

Att roota telefonen gör bara att du får tillgång till alla operativkommandon. Om du enbart rootar kommer ingenting i telefonen ändras, förutom just det att du "låser upp" dessa kommandon (som då behövs om du till exempel vill köra en custom rom, som Zaklin pratar om).

6. Mollan

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Jag vet inte vad jag kom ihåg för jag var verkligen 100 på att det var någon custom rom som jag hade efter den guiden. I och med detta läste jag väl inte så noga så jag reagerade väl inte heller. Det var alltså inget problem utan allt gick problemfritt :) Tack för att ni fick mig att upptäcka misstaget.