HTC sync, abonemang etc.

Diskussion i 'Hero' startad av carlhero, 16 sept 2010.

1. carlhero

carlhero Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snälla o_O- min dator hittar inte min Hero när jag ansluter USBn och ska synka osv.. Den har aldrig gjort det och nu är jag trött på den här skiten. Köpte den, HTC hero, innan sommaren men nu ska jag sätta igång och "börja använda den":
    Är det någon som kan nämna ett bra abonnemang för att kunna vara uppkopplad hela tiden?
    Just nu har jag kvar mitt gamla comviq (!) knock-out, haha, om det är nån som kommer ihåg det.
    TACKSAM för ALLA SVAR..

2. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad har du för operativ system? HTC Sync är känt för att strula med vissa...

Ett bra abonnemang skulle jag säga är Telenor, har kört med det sen jag köpte telefonen, då kan man få (ganska billigt) obegränsat internet.

3. carlhero

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja! och tack som FAN för svar!
    jag har win7 och engelskt OS så det är inga problem med "program files" kontra "programm" - dvs svenska vs. engelska verisioner.
    Men sen vill jag fixa så alla kontakter blir "1" - just nu är det flera kontakter på en och samma person under "personer" i mobilen. Varje mail jag nånsin skickat något till från gmail är med i "person"-kontakterna... vilket är lite störande.
    Well, vet du (nån) varför inte datorn fattar att jag har kopplat in usb kabeln och att det är min telefon som är där så snälla svara mig på denna tråd.
    Shit, jag orkar inte hålla på och greja mer.
    TACK

4. jensaeriksson

jensaeriksson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Jag har en "orginal" mini usb samt en mini usb inhandlad på Biltema båda två laddar fint men jag kommer bara åt telefonen till filöverföring eller att använda som modem när jag använder orginalladdaren. Vilket jag tycker är lite knepigt. Så din kabel kanske inte är orginal eller helt enkelt nåt vajsing på. Testa med en annan kabel.

5. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmm.

Men varför W# när du kör en Linux-telefon. Koppla upp den mot din Linux-dator så funkar allt på en gång.

6. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    kontakter > meny > visa: bocka ur "Visa automatiska Gmail-kontakter" så visas bara de som ligger i "mina kontakter" på gmail.

Om du ändå synkar mot gmail så kan du väl redigera kontakterna där? Det finns funktion för att slå ihop kontakter och tom dubbletsökning..

7. carlhero

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag vet inte - detta är originalsladden till windows7.. Men men, vad kan man kontrollera genom HTC Sync? Jag vill ladda över alla kontakter på SIM kortet och sen radera dem från SIM kortet, sen vill jag fixa så att jag får android 2.0 eller vad det är som gäller för tillfället. Just nu händer det fan ingenting med denna telefonen, jag är uppkopplad och vill att den ska hajja... aja, jag ska nog lösa detta - får sätta mig och läsa lite foruminlägg och sånt.

Hjälp, min mobil är en satellit i ett eget universum!