htc sync dubbla möten??

Discussion in 'Hero' started by ariddon, Jul 2, 2010.

1. ariddon

ariddon Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag lägger in möten i kalendern och kör en synk mot min outlook här på jobbet får jag dubbla i Heron (En grönmarkerad och en rödmarkerad då de kolliderar i tid för att de är identiska). Detta fenomen kom tillsammans med 2.1 updaten tror jag. Grymt irriterande! Jag använder den i jobbet ganska mycket och det här är ju skit.
    Har försökte med att använda senaste ändrade, kopiera bara från telefon och bara från outlook. Inget fungerar.
    EDIT: När jag hade uppdaterat till 2.1 så hittade den telefonen som en ny enhet. Kan det vara det som ställer till det? Det roliga är att möten som är inlagda INNAN update 2.1 INTE blir dubbla när jag synkar. Tar jag bort den gröna mötespåminnelsen i telefonen och synkar igen så försvinner den i outlook! Den röda är dock kvar i Heron men synkas inte över i outlook om jag synkar en gång till. Skumt!
    EDIT2: Nu efter fyra synkar så försvann även den röda i Heron... Alltså?

Last edited: Jul 2, 2010
  2. ariddon

ariddon Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Problemet löst! Jag hade ju aktiverat sync mot exchange via mobile network. Såg att det stod "exchange" på det röda mötet och "outlook" på det först inlagda. När jag synkade via HTC sync ficka jag dubbletter. Detta fungerade inte i 1.5 utan man fick bara mailen innan. Nu synkas även kontakter och möten via mobila nätet! Det är ju ännu bättre :)
    Vad man skulle önska är att den ser att det är samma källa så dubbletter inte skulle uppstå men nu vet jag varför iaf!

Last edited: Jul 2, 2010