HTC Sync på Windows XP x64

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Ejo, 29 jun 2011.

1. Ejo

Ejo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Första inlägget för mig här och har faktiskt försökt att söka upp svar innan men kan inte hitta någon bra information om detta.

Jag har windows XP x64 vill få HTC Sync att funka men under installtionen installeras inte windows media format runtime 11 och drivrutinerna. Vet att HTC Sync inte är avsedd för Windows XP x64 men det borde väl gå att få det att fungera? Har innstallerat både runtime 11 och drivrutiner men utan att få det att funka.

Några förslag?

mvh
    Erik

2. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om det inte alls fungerar på XP så är det kanske läge att uppgradera. XP är 10 år gammalt nu och väldigt osäkert i jämförelse med Windows 7.

3. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Håller med, överge XP för fan. Finns många anledningar till varför det inte skulle fungera på XP, men prova köra den i kompalitetsläge för just Win7..eller det kanske inte ens går på XP, haha.

4. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

WinXP x64 var/är ett stort fiasko, kompabilitet med mjuk- och hårdvara långt upp i röven ungefär.
    XP x64 hade jag inte ens övervägt att lägga in, x64 började inte fungera någorlunda hyffsat förrän Vista.
    Ska du köra x64, välj Win7, där funkar så gott som allt som det ska.

5. Ejo

Ejo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr är det inget jag kan påverka då det är på min jobb dator.

Någon som har några ideer?

6. inact_0030

inact_0030 Guest

Det är massor av folk som sitter i skiten med gammalt skräp som xp på sina jobbdatorer. Det enda man kan göra är att klaga hos supporten på ditt företag så dom kommer med i loppet med sina datorer. Du behöver väl telefonen i jobbet så det finns väl ingen anledning att du inte skall kunna köra mjukvaran som hör till telefonen.
    Annars är det nog kört.