HTC Sync. SLUTA KRÅNGLA! [Installationsproblem]

Diskussion i 'Legend' startad av von_S, 31 mar 2010.

1. von_S

von_S Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var dum nog att tro att en telefon för en månadslön skulle vara enkelt att få igång och fungera som den ska. Det är snarare så att det är helt jävla omöjligt.

Efter några timmars krångel lyckades jag igår öht installera HTC Sync på datorn, men ni ska inte tro att det fungerar bara för det. Ty när man kopplar in telefonen via USB händer intet. Frånkopplad står det på datorn, "Söker efter HTC Sync" (och efter ett tag: "kan inte hitta HTC Sync") står det på telefonen. Jag får bättre hjälp av min kudde än av några instruktioner på nätet så nu skulle jag vilja ha lite tips på vad jag ska göra

jag har lyckats ta mig in i enhetshanteraren och då står det såhär om My HTC: "Det går inte att initiera drivrutinen för den här enheten. (Kod 37)". Rena kinesiskan således, och jag vet inte ens om My HTC har med HTC Sync att göra.

Jag har startart om både telefon och dator över 900 gånger.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 832
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vilket operativsystem kör du?

För först över installationsfilerna för HTC Sync till datorn och avinstallera sedan allting och börja om från scratch, dvs allt som har med HTC:s mjukvara att göra.

Du kan också använda programmet USB Deview för att verkligen få bort alla rester inklusive kvarliggande drivrutiner.

Starta sedan installationsprogrammet (utan telefonen ansluten) genom att högerklicka på installationsfilen och välj "Kör som administratör" -> starta om datorn -> anslut telefonen och håll tummarna.

3. von_S

von_S Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör Vista. Gjorde som du skrev men det fungerar inte. Stängde även av USB-felsökning som du skrev i andra tråden men den hoppar igåg automatiskt så fort jag trycker på HTC Sync i telefonen :(

Såhär ser det ut i enhetshanteraren: http://i39.tinypic.com/2n0k2aa.jpg

4. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

du har väl haft igång nått AV program som har bråkat med installationen. Som sakt, avinstallera "my htc" i enhetshanteraren, avinstallera htc sync och reboota. Installera sen htc sync (och slå av ditt antivirus) samt se så den verkligen får admin/uac prompt. sen när den är klar testar du ansluta telefonen igen.

ska du bara föra över musik och filer till telefonen så kan du bara använda diskenhet och då får du den som ett usbminne, där du har alla mappar för musik och allt sånt. Rekommenderar double twist (googla det) om du ska synka musik etc, liknar itunes.

5. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Får man fråga vad HTC-sync är bra för, eller över huvud taget gör? Jag har haft min Legend i en vecka och har inte känt att jag saknat något direkt utan att ha använt det..

6. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

poängen är väl att du kan synca kalender med mera mot outlook. Detta sköts ju delvis redan med google-sync (men då får du googleservern som en mellanhand, varelse du kör med googlesync eller activesync/exchange).

7. e6daniel

e6daniel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem

Jag gjorde så här för att lösa problemet. Låt mig gärna veta om det hjälper er också.

* Avinstallera alla drivare
    * Installera alla drivare
    Nu är inte din telefon längre registrerad som Min HTC eller vad du ny tidigare valt
    problemet är nu att det inte hjälper dig för den vägrar detektera din telefon
    * Stäng av telefonen
    * Anslu telefonen med usb kabeln till datorn
    * Slå på telefonen
    * Nu får du chansen att registrera din telefon igen.
    * HTC sync syncar som vanligt igen
    Bör tillägga att den fortfarande synkar på Teleca-vis vilket alla SonyEricssson ägare vet vad det betyder med duplicerade och eller raderade kontakter/möten

8. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Läste nånstans om att Windows hämtar drivare från Micorosoft själv under installationen, och därmed inte använder HTC's. För att avhjälpa detta så kan man koppla av en evt. nätverkstillkoppling under installationen.

9. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3: