HTC sync/uppdatering vägrar. hur gör man?

Diskussion i 'Hero' startad av Spectra, 22 sept 2009.

1. Spectra

Spectra Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har hållt på sedan igår, då jag köpte telefonen, som förövrigt är awesome, med att försöka få till detta. När det gäller sync så har jag det på datorn, den säger till på telefonen att jag kan synca, men när den väl börjar, då går det åt skogen, den säger att jag inte har programmet på datorn. Jag har gjort allt möjligt, avinstallerat det o gjort om det några gånger med programvaran från kortet man fick med. Jag har tagit hem skiten från deras hemsida. Jag har försökt fattat det där med Program Files/Program problemet, jag kanske har fattat totalt fel och gör fel grej hela tiden så det blir en endless loops av fails. Jag har varit in i enhethanteraren och kollat runt etc etc.

När det gäller uppdateringen, måste man ha sync eller nåt för att datorn ska uppfatta att man har usbn i? Krävs sync för att det ska funka? För jag får hela tiden Error:170 USB är inte ansluten i någon av enheterna. Det verkar ju logiskt att det beror på att sync vill vara med och leka, men vad vet jag.

Jag börjar seriöst bli galen, nog förstår jag att ny teknik kan jävlas ibland, men detta börjar bli löjligt. Telefonen är ju bra i övrigt, förutom de lagg som kan uppstå ibland, men jag vill ju för tusan ha den nyaste versionen xD Kan någon, väldigt utförligt skriva ner ett eller ett par olika sätt att lösa detta. Jag vet att det finns en mängd av dessa trådar, men jag behöver seriöst personlig väg ledning eftersom det helt klart är något jag inte fattar.

Btw, jag har redan testat på en annan dator. Eller ja, 2 till och med utöver denna. Samma skit varje gång:mad:, vilket tyder på att jag MÅSTE vara problemet:P Skulle uppskatta all hjälp jag kan få!:)

2. Pegrasus

Pegrasus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte vad du kör för OS, själv har jag tyvärr trots konstens alla regler endast fått det att funka i odugliga Vista. Enligt HTCs support jobbas det på det, vi får väl se.

3. Keenan

Keenan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

inte heller fått det att funka...detta på två datorer. xp sp3...men finns många trådar med bra råd..som säkert kan hjälpa dig..mig hjälpte de inte..men har en polare som har sync så till helgen får jag uppdatera.

4. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

I XP har det funkat för mig, men inte i Win7.
    Har dock inte lagt någon tid på att mecka med det, använder inte outlook så behöver inte synca.

5. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade också stora problem att få det att funka trots att jag följde tipsen i olika trådar här och på engelska fora. Ville varken funka på xp eler vista men till slut så....

Testa följande så kan det kanske komma att funka:

1. Har du tänkt på att "mounta" usb-anslutningen från telefonen? När du har anslutit med usb så får du en usb-ikon högst upp på displayen (på Hero). "klicka" på den usb-ikonoen och välj mount. Datorn bör kunna se telefonen nu.

2. På vista vägrade sync att fungera så länge virusskyddet var påkopplat vid installation. Testa med att avinstallera htc-sync och installera den på nytt med virusskyddet tillfälligt avstängt! Om det inte vill funka med htc sync-versionen från htc:s hemsida, så testa att installera den något äldre versionen som följer med på telefonens sd-kort. Detta var lösningen på mina vistaproblem med htc sync.

Lycka till, det kommer att funka!

6. PatBenson

PatBenson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har försökt nu i flera dagar att få till en uppdatering. Det jag provat hittills är;
    • XP SP2 (kan vara SP3) Native (på andra partitionen)
    • Win Vista SP2 native
    • Win Vista SP2 -Virtuel (VMware och Virtualbox på Kubuntu 8.10)
    På alla system, har jag:
    • ...testat olika versioner av HTC sync,
    • ...olika versioner av RUU_[...].exe,
    • ...virusskydd av självfallet
    • ... fabriksåterställning på telefonen
    • ...kopierat över HTC mappen till diverse mappar
    (jag har taskig koll på Vista) men jag hittar endast 1 mapp som heter Program - kopierar jag till/från denna mapp heter den C:/Program filer - hur många finns det och har det någon betydelse om själva synken fungerar?

I VMware+Vista funkar drivrutinerna till USB enheten och synkning fungerar, mitt ptoblem uppstår när jag ska installera ROMen, så stannar den vid 11% och bootar om telefonen sen kopplas synken ur och jag får "Error 171: connection USB problem" (någon gång har det varit Error 170, vilket även det är USB problem.

Detta alltså med olika versioner av ROMen.

Börjar bli måttligt road av detta, tror jag testat allt som står om det på detta forum och xda's, verkar som bästa sättet är att roota den, vilket jag skulle vilja undvika.

Finns det någonstans man kan lämna in den och få en uppdatering(i Stockholm)? HTC hänvisar till Anovo, vilket inte känns som en bra idé med tanke på vad vissa vittnar om.

@ Spectra - testa att;
    • Mounta telefonen och kopiera över HTC sync från luren
    • avinstallera alla HTC apps (Sunc + Driver)
    • installera sync igen, det som ligger på telefonen, nu med ny Driver
    • Sync borde fungera och drivern borde vara rätt

.. detta är allt jag kommit fram till, sen har jag error 171 alt. 170

Last edited: 23 sept 2009
  7. MrBase

MrBase Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

8. man_1985

man_1985 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick av supporten tipset att avinstallera htc sync och drivers och sen ta ner det ingen och försöka med C:/program files knepet men nu vill inte programmen avinstallera sig. Får upp felmeddelande om att f:/ disken är ogilitig. Riktigt irriterande. Hur får jag bort skiten?

9. Spectra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Igår natt, runt 01, så funkade det. Varför vet jag inte, hur vet jag inte. HTC Sync vill dock fortfarande inte erkänna att jag faktiskt har programmet:P Vad jag gjorde? Jag avinstallerade HTC Sync, tog filen från kortet, installerade det, väntade på fel meddelandet, fick tag på mappen, som vanligt, klistrade in den i program files. Installerade sync igen, direkt efter utan att av installera den befintliga. Efter det så fick jag "nej, du har inte programmet" på telefonen och på datorn fick jag upp något om att jag skulle namn ge min mobil.

Efter detta så försökte jag få uppgradera, ingen lycka, detta ledde till att jag trött som jag var, började skrika på min fina telefon att den tamme fan var värd skit och att jag börjat ångra mitt köp och att om den fan inte tillät uppgraderingen så skulle den få flyga in i väggen:mad:. Jag testade en sista gång, och tamme fan, det funkade, hur, varför vet jag som sagt inte:P.

Telefonen kanske blev rädd? Haha, jag satt i chock. Ja jävlar, jag är van med problem lösning och felsökning och brukar ha tålamod med att allt inte alltid funkar som det ska, men igår brast det fan:P Jag fick ju error 170 hela tiden när jag ville få in nya versionen, så om ni också får det, skrik lite på telefonen, den verkar reagera på hot:P Jag är ledsen att jag inte kan ge mer vägledning, men jag vet helt seriöst inte vad jag gjorde för att det skulle funka. Jag gjorde definitivt inget nytt som jag inte gjort förr, möjligen att installera det igen även fast jag redan hade det. Annars har jag följt alla tips och trix här. Kanske den blev trött på att hålla på bråka hela tiden...

10. Thady

Thady Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade problem med att jag inte heller kunde få igång HTC sync & uppdateringen efter att jag köpt mobilen... Men det jag prövade var att gå till min andra dator och då funkade det perfekt. Så om någon annan får detta problem pröva med en annan dator. Förhoppningsvis fixar det sig för er då.

11. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Spectra: Perfekt! Jag sa ju att det skulle fungera till slut :D

12. Spectra

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror jag tog ut min seger lite i förväg. Nu laggar mobilen verkligen ihop. Saker som com.htc.provider/luncher vill inte funka. Luncher verkar ha något med TouchFlo att göra, någon som vet hur man löser problemet?

13. PatBenson

PatBenson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 24 sept 2009
  14. Jan-Iver

Jan-Iver Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag undrar om orginalminneskortet måste vara i för att det ska funka? Jag köpte med ett 16 gigs kort men får inget att funka, varken sync eller exchange. Fast jag hittar kortet i utforskaren, använder XP.

Vad tror ni, har medföljande minneskort på 2 gig förinstallerat något som måste finnas med?

15. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

HTC Sync och uppdateringen fungerade bara fint för mig iaf, och jag hade inte orignal minneskortet i. Fick boota om både dator och mobil ett par gånger innan jag fick upp HTC Sync alternativet i notification arean på mobilen iofs.

16. Fabbe

Fabbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nytt förslag

Jag har sett massvis med uppslag och lösningar för Sync på Heron. För mig fungerade syncen på tre av fyra datorer. På den fjärde datorn (Jobb laptop) verkar det som att identifieringen av telefonen misslyckas vid första försöket. Startade jag med ett rent system gick syncen igång vid första tillfället, därefter inte.
    Jag har tittat i diverse filer och letat efter identifieringsdata. Exakt vad som löser problemet i mtt bifogade förslag vet jag ej, bara att det fungerar om man gör precis som föreslaget.
    Bifogat finns en steg för steg beskrivning + modifierade XML filer.

Hoppas att det hjälper någon annan,

Bifogade filer:

17. PeterHero

PeterHero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är så här långt nöjd med telefonen.
    Men ärligt talat, ska det behöva vara så här jädra meckigt att få syncen att funka?
    Det är många på olika forum som beskriver att dom har problem.
    Jag menar, vi talar trots allt om en lur för 5000 +.
    Alla sunktelefoner jag haft genom åren har funkat hur lätt som helst när det gäller komm. telefon/dator.
    Att Hero är en ny modell och att man får "köpa" att det är lite problems i början håller inte!

18. Pegrasus

Pegrasus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker HTC vid det här laget borde ha fått ut en version av Sync som fungerar, men det vore väl för mycket begärt kanske?

19. Levin

Levin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men hur får man bort HTC-drivern från datan?? Det är ju omöjligt. Har försökt allt, att använda avinstallationsprogrammet, göra det manuellt i kontrollpanelen, ta bort filerna helt. Men trots detta är drivrutinen kvar i programlistan.

Hjälp någon?? Snälla..

20. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Försöker ladda ner senaste uppdateringen till Magic nu men får ett väldigt konstigt felmeddelande:
    SetupNew\setup cpp (140)
    PAPP
    PVENDOR
    PGUID
    @Windows Vista Service Pack 2 (6002)

Vad är nu detta för skit?