HTC Syncproblem

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av ickedesire, 4 maj 2010.

1. ickedesire

ickedesire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett irriterande problem med HTC sync, och Desire.
    Har installerat det på min bärbara, och upptäckt att var fjärde (4 !) sekund snurrar någon liten process igång och muspekaren hoppar till.
    Det gör den även när mobilen inte är ansluten till datorn, så det är själva processen som är bekymret.
    Lokaliserade det till att vara htcvbtserver.exe som var boven i dramat, och jodå, problemen försvinner när man stoppar processen i aktivitetshanteraren. Men naturligtvis lär ju inte synk fungera sen antar jag, men dock inget problem för mig, för fortfarande fungerar både internetdelning och annat.
    Någon som har samma bekymmer, eller en lösning.
    Använder senaste versionen av HTC sync 2.0.33

2. SEALen

SEALen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gammal tråd nu detta men jag har samma problem och det verkar inte finnas nån lösning. Processen skapar två handels var 4:e sekund som den inte tar bort vilket kommer att leda till att i alla fall Windows XP kommer crasha efter ett par dagar skulle jag tro.

Det som är synd är att HTC:s nya sync program (v3.0) är så himla dåligt jämfört med version 2. Man har ingen kontroll över hur det skall syncas inte heller finns Repair funktionen i version 3. Där man helt enkelt skriver över telefonen med data från datorn eller vice versa. Denna funktion är ju väldigt användbar om man ominstallerat någonstans t.ex.

Och varför finns inte "Fråga" som val vid konflikter? Jag vill se vad som är i konflikt och avgöra själv vilket entry som är rätt. Det är inte alltid senast ändrade är det korrekta.