HTC Touch Diamond 2 med Android?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av pryo, 15 nov 2009.

1. pryo

pryo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Har nyligen blivit lycklig ägare till en Touch diamon 2. Har en Magic sedan gammalt och anser att Microsoft borde ägna sig åt annat än mobila operativ. Min fråga är om det finns någon möjlighet att helt enkelt byta operativ från WM6,1 till Android? Skärmen finns, minnet finns, processorkraften finns. Det borde ju kunna funka.. Alternativet är väl att försöka få någon att byta på Blocket.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 837
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har inte sett någon info om att någon lyckats få igång det på HTC Touch Diamond 2, däremot har man lyckats med att starta det på föregångaren.

Problemet är dock att man saknar drivrutiner för alla komponenter i telefonen, WLAN, Bluetooth etc. varför det i slutändan inte blir så användbart eller smidigt.

Jag skulle sälja/byta telefonen och kanske satsa på en HTC Hero som är garanterad en officiell Android 2.0-uppdatering.

3. Wasabi

Wasabi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Finns android till första diamond, där allt förutom att ringa funkar.
    Inte sett något om tvåan dock.

4. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Mitt första inlägg här:
    Android finns till Touch HD, Diamond och Touch Pro. Dock inte flashbart, du måste då starta det genom "Haret", som är ett program som dödar windows och bootar en linux-kärna.

Du kan hitta projektet här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=584559

Själv har jag ingen android-telefon än, men har väl en blackstone, så hoppas att detta projektet artar sig väl så det går att använda rejält. Det mesta fungerar på telefonerna. Dock är där inte stöd för kamera och gps bl.a än. Samt att alla wifi-anslutningar inte fungerar heller. Men det är en start.

Håll tummarna att det blir användbart, för Diamond2 skiljer sig inte rent för mycket från Blackstonen, så borde inte vara svårt att fixa dom problemen när det väl kommer så långt.

Hade det inte varit för att det bara var ett knappt år sedan man införskaffade denna telefonen så hade man ju tagit och köpt en android-lur direkt. Men nu känns det lite onödigt...

5. treijner

treijner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Drar liv i denna tråden igen!
    De är ingen som hört nått om android på en Diamond 2? Är nämligen så att en polare inte vill ha sin längre så tänkte de kanske kunde vara kul att experimentera lite o slänga in android på den istället om det var möjligt.. tacksam för svar!:)

6. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

http://www.xda-developers.com/android/new-version-of-xdandroid-released/

vad jag hittar på xda :)