HTC Wildfire, roota?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Willbo, 8 jan 2011.

1. Willbo

Willbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu sökt mig otålig och får psykbryt av alla mixade signaler i föregående trådar. Har även försökt mig på att söka på XDA forumet, utan resultat.

Så kan någon snäll själ som har någon riktig koll svara på om det går att roota wildfire ännu? (stod i nån tråd från oktober -10 eller något att det inte gick)

Jag vet ärligt talat inte ens om det är en root jag är ute efter - det jag vill ha är en snabbare telefon, som inte hänger sig för att jag ska sms'a/ta upp en kontakt.

Om ni kommer med några tips för att roota, länka gärna en guide eller dyligt, är som ni nu förstått helt färsk på ämnet.

Mvh Wille.

2. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det går att roota om du har Android 2.1 men är telefonen uppdaterad till 2.2 så går det inte.

3. Willbo

Willbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okay, fan va segt! Har suttit med nån guide för att roota nu i 4 timmar, har t.om systemåterställt skiten. Det stod nu i slutet "Couldn't update, your system firmwire too new?" eller något i den stilen.

Så, vad göra? Pallar inte med denna sega mobil! tar 30sec att ringa ett samtal från kontaktlistan, sms "appen" funkar inte som den ska, trycker man på back så hamnar man i nått gammalt sms man skickat för 100 år sen osv.

Skulle i nuläget inte rekomendera Wildfire till någon, budgettelefon som inte ens går att ringa ifrån, 2.7k rakt i papperskorgen!

4. davidsavenberg

davidsavenberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Riktigt segt!

Fan mannen, jag måste säga att jag hade otroligt tur.. Skaffade phonen i början av december, och bara väntade på att få 2.2an.. Oj vad jag väntade!

Kollade runt på detta forum, och även xda och läste lite om rootning, men vågade mig inte på det. Dock efter drygt 1 vecka så vart jag riktigt nyfiken och började testa mig fram.

Slutade med att jag rootade den perfekt, har testat de flesta olika romar, och måste säga att min wildfire är 90% snabbare och bättre än vad den var tidigare.

Med nya kernlar, app2sd (apparna till sdkortet), och setcpu där min mobil fungerar helt felfritt på 710mhz klockning gör livet väldigt mkt enklare än då jag hade sega htc sense orginal äckel rom.

Hade jag väntat nån vecka till hade jag också suttit med 2.2an och inte kunnat roota i dagsläget!

Det finns dock en guide på xda där det står hur man "nedgraderar" telen till 2.1an igen.. Kolla in det vetja!

5. bubbafett

bubbafett Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

länk till denna guide ?

Edit: Hittade länken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=847443&page=2

Last edited: 9 jan 2011
  6. RHE

RHE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. Willbo

Willbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för att ni orkat leta, förlåt att jag vart oengagerad. Gav typ upp. Men nu behövde jag en ursäkt för att slippa plugga så ramla in här.

Jävla massa jobb för att downgrade'a och sen roota.. frågan är bara.. är det värt det?
    Nu har jag i princip inga appar utom facebook och swedbank och mobilen fungerar hyffsat.. Aja.

8. Dannie

Dannie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 14 jan 2011
  9. diddiman

diddiman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SÅ nyfiken som jag är vad det gäller att spice'a min mob så vill jag givetvisa veta varför man ska roota :P Vad innebär det egentligen? Tacksam för svar då det låter intressant :) Noteras skall kanske att jag har HTC Wildfire...Med 2.2 som jag får nedgradera om jag fattat det rätt :)

Last edited: 18 jan 2011