HTC Wildfire vs ZTE Blade

Diskussion i 'Allmänt' startad av KDawg, 26 feb 2011.

1. KDawg

KDawg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag försöker välja en telefon till min mamma (som är 55) som nu vill ha en smartphone. Jag rekommenderade ZTE Blade eftersom den är så billig och ändå väldigt bra för det priset och hon behöver inte nån super mobil. Men så var hon på Tele2 och ändrade lite på våra abonnemang och då fick hon en HTC Wildfire för 250kr så hon köpte det. Det var ju ett jätte bra köp egentligen men sen tänkte jag att det kanske skulle vara bättre att sälja den på blocket för runt 2000kr och sen köpa en Blade istället och tjäna några hundralappar på det och ändå få en bättre mobil (?).

Så min fråga är nu tycker ni att det är värt det att göra det eller ska hon bara behålla Wildfiren?

Hon är egentligen väldigt oteknisk men vill lära sig och tycker att några av de funktioner som nyare telfoner (hon har nu en Motorola Krzr) verkar väldigt bra och då så jag såklart att hon ska ha en android ;) Det hon kommer använda den mest till är nog ringa, smsa ibland, ha en kalender med alla sina grejer, ta nån bild en gång ibland och lite andra små saker. Men egentligen inte massa surfandet och facebook eller andra avancerade saker. Jag tror att hon skulle ha nytta av en så stor skärm som möjligt då det blir lite lättare att trycka sig fram i alla menyer och att skriva sms och sånt och det spelar ingen roll om den är större eller tyngre eftersom hon alltid har den i sin handväska ändå.

Jag lutade nog mer mot ZTE Blade hållet eftersom jag har hört väldigt bra grejer om den, och Swedroid sa själva att "Ingen telefon på den svenska marknaden för under 3000 kronor har för närvarande skuggan av en chans mot Blade." Men nu när vi ändå har Wildfiren här för bara 250kr så känns det kanske lite jobbigt att sälja och köpa en Blade, speciellt om den inte är så mycket bättre och att vi inte tjänar speciellt mycker pengar på det.

Vad tycker ni? :)

Last edited: 26 feb 2011
  2. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Lycka till med och sälja Wildfire för 2000kr :P Min har varit ute på blocket i några veckor för 1500 och har inte fått ett enda samtal eller mail. Jag rekommenderar att behålla Wildfire om din mamma inte ska spela spel på den.

3. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Behåll wildfire! Du sa att hon skulle ta någon bild någon gång och det är ovärt att ens prova blades kamera. Wildfirens kamera är mycket bättre och den klarar av en kalender utan problem. Plus att en 55årig mor kommer inte vilja spela några mer avancerade spel än vad wildfire klarar av.

4. KDawg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm ok då kanske det blir att behålla den, jag trodde att den skulle vara ganska lätt att sälja :/ Nej hon ska antagligen inte spela några spel alls, men det känns ändå lite trist att han en skärm där man kan se pixlarna...

Ja hon har sakt att hon kanske ska det men det tror jag lite vad jag vill på, kanske ett par om året så jag skulle inte säga att kameran egentligen spelar nån roll, även om jag har hört att Blades kamera inte ska vara särskilt bra alls. Nej det kommer hon inte :P

Tack för svaren :) Jag tror kanske att det lutar åt att behålla den nu när det kanske inte bli så lätt att sälja den och att det mest bara bli jobbigt utan att det blir nån super mycket bättre mobil. Fast hade hon inte fått det här erbjudandet hade det nog absolut blivit en Blade.

5. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Allting förutom kameran är bättre på bladen. Men om man gillar htc sense så är det en fördel. Specielt skärmen är ljusår bättre på bladen

6. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag hade behållt wildfiren. Blade är en grym telefon, och imho bättre än wildfire. Men det kommer fram mera om du trixar med den och customizerar den. Om hon inte är så teknisk, så tror jag hon kommer gilla Wildfiren mer. Antar att byggkvalitén är bättre(inga knarrande knappar) samt HTC Sense och allt out of the box. Inte värt besväret att sälja luren då och hålla på imho. Samt kameran är absolut skräp om hon tycker om att fota då och då. Iofs har HTC kanske inte så bra rykte där heller, men aldrig testat kameran på nån.

7. KDawg

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu blev tyvärr så att min mamma hade blivit lurad och Wildfiren kostade inte bara 250kr som hon blev lovat, utan efter jag kollade på avtalet så såg jag också att hon måste betala en månadsavgift på 150kr i 2 år som avbetalning på mobilen vilket betyder att den kostar 3800kr vilket är helt sjukt. Så hon ska lämna tillbaka den och beställa en Blade istället. Annars hade vi tänkt att behålla Wildfiren, men nu när hon ska köpa en ny mobil för fullt pris så tycker jag att Bladen är mer prisvärd :)

Men tack för all hjälpen ändå :)