Htc XL skärmupplösning skäl för icke-köp?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Meto, 16 nov 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hallå, är på väg att köpa en ny tfn och lockas av skärmstorleken på htc xl. Men vad är era synpunkter på skärmupplösningen? Är det negativt med den jämförelsevis låga upplösningen? Finns det då bättre alternativ?

Mvh/Magnus

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Det beror ju lite på vad man prioriterar. Mitt tips är att du kollar på luren innan du bestämmer dej. Jämför den med Sensation som har lite högre upplösning och se om du tycker det är någon större skillnad. T.ex. är du surfar.

Om det sedan finns bättre lurar så får du förmodligen lika många olika svar som det finns olika modeller ;)

3. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Du ska inte lyssna på vad de säger om skärmen, jag tycker den ser otroligt bra ut, men dessvärre är det bara 16gb vilket gjorde så att jag inte köpte den. Jag var som du läste alla reviews om tex Galaxy s och s2, och hur alla snackade om den plastiga känslan och hur lätt telefonen är. När jag fick telefonen, så kändes den som vilken telefon som helst, (då vill jag även säga att jag ägt en del telefoner, byter typ vart 4:de månad), och att vikten var normalt, samt att jag tyckte inte att den kändes plastig alls.

Samma sak med min nya dator Asus u36sd, enligt de flesta så är den ganska lätt och plastigt, men jag gick på min magkänsla, och jag tyckte tvärtom emot vad alla tidigare sagt.

Det jag försöker säga är, att du ska bilda dig en egen uppfattning, gå in i en butik och se efter så lär du få se att ibland så har de inte alltid rätt.

Meto gillar detta.
  4. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det finns många skäl att inte köpa den här. Men i grund och botten är problemet att den borde kosta 3500-4000 och nu kostar den mer. Den är inte prisvärd.

Upplösningen är för låg, vilket medför att du inte får särskilt stor nytta av den stora skärmen. Allt blir bara större. Det är bara single-core. Den har ingen SD-kort jack, vilket betyder att du har mindre än 16 gb minne på en telefon som marknadsförs som bra för musik. Och sist men inte minst:

Galaxy Nexus kommer ha betydligt bättre (och lika stor) skärm, processor och Ice Cream Sandwich. Och den är billigare. Detta är ett mycket bättre alternativ, den släpps om några veckor och jag tycker absolut du ska köpa den i stället.

För mer info, läs:
    HTC Sensation XL review - Pocket-lint

Meto gillar detta.
  5. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Kan nog hålla med "Sneaky" men säga att Nexus är billigare är ju lite "overkill". Jag hade nog sagt att den kostar ungefär lika mycket. Dessutom har Nexus inte börjat säljas så prisläget är lite osäkert. Någon enstaka hundralapp hit och dit spelar ju inte så stor roll men resten av telefonen gör ju Nexus betydligt mer prisvärd. Mer telefon för pengarna kanske?? Jepp, åtminstone på pappret ;)

Meto gillar detta.
  6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jo. Det var kanske lite att ta i att säga att den är billigare. Ville bara understryka att jag tycker priset på XL är för högt.

7. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Galaxy Note?

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

Meto gillar detta.
  8. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack för era svar och synpunkter. Jag ska in i butik och kolla på lurarna men som det känns nu går Sensation XL bort, då ligger Sensation XE bättre till då det känns mer som en genomtänkt lur. Och nya Nexus tävlar med Sensation XE om valet. Egentligen borde NExus vara ett självklart val men då jag gillar HTCs lösningar mycket så kan jag inte utan eftertanke släppa Sensation XE ännu. Det som jag gillar hos HTC är den smidiga automatiska anpassningen av websidor när man dubbeltappar för att förstora, som jag tyckte det såg ut på Nexus så måste man dra sidan för att kunna läsa allt. Sen är HTC så smidig att koppla till datorn vilket Samsung och SE misslyckats med, hur är det med Nexus?

Trevlig kväll! / Magnus

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.