HTC's väderwidget - lägga till platser som inte "finns" annat än när man är där?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av gosa, 26 jul 2010.

1. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Hej!

Lägger denna här då det känns som att detta antagligen är en allmän HTC-fråga.

Jag bor i en stad i Katalonien som heter Cerdanyola Del Valles. När jag är hemma får jag alltid upp vädret i denna stad som "Current", men jag kan inte få fram samma stad om jag vill lägga till den som valbar location (Har Barcelona, Bilbao, Madrid mfl. i min lista över spanska platser som jag vill se vädret från)

Hur gör jag för att kunna kolla vädret hemma när jag är någon annanstans? Finns det något sätt man kan få in just hemstaden, eller måste jag byta vädertjänst (och app/widget?) för att lösa det?

Vad ska jag köra istället/som komplement?

Tack på förhand,

2. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Mindre orter som denna, eller som Årjäng i Sverige, finns inte med. Tyvärr. Prova ladda ned "Weather & Toggle Widget" på Market, eller så hämtar du den här. Tror du letade efter något sådant :)

Men, skulle du inte vara nöjd kan du leta efter den du vill ha precis här.

3. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Joo, jag har kollat runt lite efter lämplig ersättare, så jag tackar som ödmjukast för tipsen.

Det jag inte får in i mittt ibland enkla sinne är att det inte går att också spara en plats som finns där? JAg menar... om stan kommer upp som "current" location när jag är hemma fattar jag bara inte att det inte går att "spara"/fixera/eller vad man nu ska kalla det denna plats "permanent".
    - Helskumt i mitt tycke..