HTCsense.com och Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av monty, 2 jul 2011.

1. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det går inte att göra ett konto på HTCsense.com om man har första generationens Desie då endast Desire S, HD osv finns i listan.

Jag har InsertCoins ROM med 2.3 och Sense 3.0 och det gick att skapa ett konto från telefonen och tjänsten fungerar utmärkt.

Nån fler som testat? Är det bara Sense 3.0 det hänger på? Varför har inte HTC med vanliga Desire i listan för de som rootat om det ändå fungerar?

2. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det känns som att HTC försöker fösa ut Desire till förmån för de nyare modellerna. Fruktansvärt dåligt tycker jag. HTC Desire är ju en kraftfull telefon, så htcsense.com och 2.3 klarar den ju utan tvekan av. Bara massa lösa ursäkter från deras sida. Tack för tipset förresten! Kul att veta att det fungerar.

3. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Funkar bra med reflex romen också! :-)

4. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Desire har inte Sense v2.1 eller senare, det är allt det hänger på.
    Att Desire inte kommer att få det heller beror på att den interna lagringen är alldeles för liten och det är ju tyvärr inget som går att ändra på.

5. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tycker att HTC borde fixa A2SD+ i original romarna ;D

6. Droidy

Droidy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    HTC 10
    ROM:
    Stock rootad
    Telefon 3:
    HTC One M9
    ROM:
    Stock rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 10.1
    ROM:
    CM13
    De hade varit fint.
    Men det är bara att hoppas på att Desire får nya sense i android 2.3 releasen när desire väl får den.

7. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Enklast kanske vore om HTC skickar en OTA ROM som automatiskt "stjäl" en del av det externa minneskortet. Om det är praktiskt möjligt vet jag inte. Men hur ska de annars lösa det nu när HTC LOVAT både GB och Sense 2.3.

För att undvika förvirring så bör jag nämna att jag skrev fel i första inlägget. InsertCoin har Sense2.3, men den har lock screen från Sense3.0.

Men det fungerar utmärkt att signa ett konto på HTCsense genom telefonen om man har Sense 2.3 så jag rekommenderar alla som rootat att göra det.

Det finns en del smarta funktioner där. Enda nackdelen är att positioneringen och funktionen som gör att telefonen börjar ringa (även om telefonen är satt på ljudlös) endast fungerar om man använder mobilt nätverk. Inte Wifi. Är man hemma är man oftast uppkopplad via Wifi och om man lagt bort telefonen och vill hitta den så fungerar det inte.

8. svartlock

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Skulle inte HTC skippa Sense helt och hållet för att Desire skulle få 2.3?
    Har inte hållt mig uppdaterad på den fronten då jag egentligen skiter i vilket, root FTW! :D
    Men har det kommit ny info som säger både Sense och 2.3 då?

9. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har väldigt svårt att tänka mej att alla som har Desire kommer att bli utan Sense. Och HTC har lovat Desireägare Både GB OCH tillgång till HTCSense.com.

Den enda möjligheten jag kan se är om de på ett enkelt sett via en uppdatering partitionera en del av det externa minneskortet. Det är på en rootad telefon väldigt enkelt för den som är lite insatt, men frågan är om det är möjligt genom en vanlig OTA uppdatering.

Det kanske jobbar på ett verktyg för Windows så man bara ansluter mobilen till datorn och programmet sköter allting. Det tycker jag borde fungera.

HTC är bannemej skyldig Desireägare detta tycker jag.

Har haft HTCs telefoner enda sen den tiden de hette Qtek och hade Windows. Gillar verkligen Sense, men om HTC inte löser detta snart så blir nästa lur en Android utan nåt påklistrat UI.

10. svartlock

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

11. JimEn

JimEn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER