Html, css, php, mysql > .Apk?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Caffo, 16 jun 2012.

1. Caffo

Caffo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns det möjlighet att bygga en android-app med hjälp av html, css, php och mysql? Har byggt ett lagersystem som skulle vara guld att även komma åt på telefonen.

Att hosta den online är ju en sak, men med teckningen vi har på jobbet så är det inte att föredra!

Tack på förhand.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du vill alltså köra allt offline.
    Du kan köra lokala webbsidor i en WebView, men du kan inte köra PHP eller MySQL. Byt hellre till Java i serverlagret och SQLite som databas.
    Jag sökte lite snabbt och eventuellt skulle det kunna gå att exekvera PHP-kod på något sätt, men jag hinner inte kika på det nu och det är nog inte en så trevlig väg att gå. Det går nog snabbare att koda om i Java.

3. Caffo

Caffo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kan inte mycket om java. Satte mig och gjorde en "Hello world" med splash screen och en knapp som räknar uppåt +1 allt eftersom jag tryckte på den :) Där tog det dock stopp och jag lärde mig inget i processen haha. Tänkte därför se om mina php-kunskaper kunde vara till nytta i smartphone-scenen, men det verkar inte så :/

4. e7andy

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Om du kan hämta data online så är PHP alldeles utmärkt att använda. Jag kör väldigt mycket PHP själv. Det går snabbt och enkelt att få upp väldigt avancerade tjänster.

På jobbet borde ni väl ha ett trådlöst nätverk vilket i så fall löser problemet med dålig täckning.

Last edited: 17 jun 2012
  5. Caffo

Caffo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min chef har alltid varit anti datorer och därför hållt sig borta ifrån allt som har med datorer och internet att göra, så vi har inget internet på jobbet tyvärr. det är därför jag hade tänkt att det skulle gå lokalt. Jag har byggt systemet till dator, så det är redan löst, men att springa runt med en laptop i en verkstad är ingen direkt höjdare :/

Min chef blev dock väldigt nyfiken när han hörde att jag kan programmera lagersystem, så han har lovat att ge det en chans. Får se om internet inskaffas i framtiden.

6. e7andy

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det behövs inte internet utan ni kan köra allt lokalt mot en dator i ert eget nätverk. Sätt upp en dator med Apache, MySQL och PHP och så att man kan komma åt den i nätverket. Koppla ihop allt med en trådlös accesspunkt. Sen kan alla laptops, stationära datorer, mobiler, paddor och allt annat som har en webbläsare och är uppkopplad mot accesspunkten komma åt lagersystemet.