Huawei Ascend Y201 Pro

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Lokf, 5 jan 2013.

1. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    264

MINA ENHETER

2. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    OK för priset

Jag plockade ut en eftersom jag redan hade ett miniabonnemang till min extratelefon som jag betalade 39 kr/mån för. Nu fick jag ner kostnaden till 29 kr/mån + ännu en extratelefon på köpet. Fick i o f s binda mig för ytterligare ett drygt år men det fick vara så. Har ju ändå haft det här extra ett tag så kommer nog att kunna ha kvar det under bindningstiden i alla fall och totalkostnaden blir som sagt inte så stor :-)

Eftersom jag bara testat den kan jag inte lämna någon särskilt utförlig information om hur den är/fungerar.

Jag har t ex inte ringt och pratat i den nån gång än.Har mest knappat runt lite på den och installerat några appar.

Batteritiden när den mest bara ligger och "skräpar" är i alla fall väldigt bra. Har den på wifi då och just nu är det 50 % kvar och flera dagar sedan jag laddade den.

Den påminner ju lite om Samsung Galaxy Gio som dottern har så det är väl mer rättvist att jämföra den med den och inte med min Samsung Galaxy Note II :-).

Jag tycker den fungerar minst lika bra som Gion vid en jämförelse. Har testat Play.se (tycker den fungerar bättre än SVT:s egen app) och den flyter på bra i telefonen tycker jag.

Är det nåt speciellt du undrar över så fråga.

Jag tycker i alla fall att den fungerar OK och man kan kanske inte kräva att den är som en telefon som kanske kostar 7-10 ggr mer.

Lokf gillar detta.
  3. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    264

MINA ENHETER

Tack för infon! :)

Då vet jag lite mer om den, man hittar inte så mycket info annars om man söker på den i google.

4. tekniktant

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Nej det finns verkligen inte mycket info eller tillbehör till den.

Den har tydligen sålts på Lidl i Tyskland så man kan hitta några skal på tyska Ebay men de är dyra, kostar ca 50 kr eller nåt.

Jag har skickat efter några sådana här skal, eftersom måtten verkar stämma hjälpligt. Men man måste nog skära upp dem lite då "hålen" inte riktigt stämmer.

5. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    264

MINA ENHETER

Aha, ok, tack för tipset! Ja Lidl brukar ta in lite udda saker även här i Sverige, så kanske säljs den här också i något restlager längre fram i år. Just nu är det väl bara 3 som har den här i Sverige tror jag. Det är ungefär som när jag skaffade min första Huawei, U8500, den fanns inte heller speciellt många tillbehör till i början.

Flyter ICS (Android 4) ok på den telefonen, eller är det lite segt?

(Kul med din genomgång av dina gamla telefoner du har haft! :) )

6. tekniktant

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Det finns några till som säljer den i Sverige men de tar kring tusenlappen för den.

Tidningen Mobil testar den i senaste nr och de verkar tycka den är OK för priset de också. Den får 56 % i betyg från dem, att jämföra med t ex ZTE Blade III som fått 46 % (och kostar dubbelt så mycket). Sen hur de räknar sina betyg vet jag inte riktigt.

Jag har svårt att svara på hur det flyter på eftersom jag har min Note II att jämföra med och den flyter bättre kan man väl säga, men nåt annat kan väl ingen förvänta sig heller.

Last edited: 16 jan 2013
  7. tekniktant

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Lätt att låsa upp

Tänkte bara tala om att telefonen gick lätt att låsa upp med en kod för 37 kronor.

8. Sancon

Sancon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick en på köpet då jag flyttade min dotters abbonnemang till 3 och när den kom hem ville hon direkt uppgradera från hennes Blade 1. Jämfört med Blade 1 så är Y201 Pro märkbart snabbare och men skärmen känns väldigt pixlig. Det är inte bara att den har låg upplösning utan den har även ganska stort avstånd mellan pixlarna.

Jag köpte nyligen även en Blade 3 pga Spotify-erbjudandet på ICA Maxi och har testat att använda den under den senaste veckan istället för min iPhone 4 S och jag måste säga att Blade 3:an har imponerat. Skärmen är väldigt mycket bättre än Y201:an och telefonen fungerar oftast bra. Processorn skulle gärna kunna vara lite snabbare då det ibland kan stanna upp lite när man byter mellan program. Speciellt märkbart var det när jag installerade andra appar än standardapparna för mejl och sms. Den är även lite seg att surfa på. Märkbart långsammare än y201 på de sajter jag har testat.

9. StayPuft

StayPuft Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Fello, Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 12/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Hallon
    Telefon:
    Telefon 2:
    Nothing (phone 1) 12/256GB
    Har du möjligtvis någon länk på 37-kronorsupplåsningen. Skulle vara tacksam för detta? Funderar på att skaffa en.

10. tekniktant

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Jag beställde här, betalade via Paypal och fick koden nästa dag via mail.

StayPuft gillar detta.
  11. StayPuft

StayPuft Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Fello, Hallon
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Hallon