Huawei E586 MiFi

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av RoidRage, 19 aug 2012.

1. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har inhandlat en Huawei E586 MiFi som fungerar alldeles utmärkt, med ett jättelikt undantag.

Det är en operatörsupplåst E586 från Three i England och trots att den har insticksficka för microSD kort så kommer jag endast åt kortet när den är kopplad över USB till datorn. Tanken var att lägga musiken på kortet så jag skulle kunna strömma till mina Android enheter. Jag är inte 100 % säker men jag tror att problemet ligger i den firmware som Three installerar i den. Har någon samma enhet, och kan ni då nå filer på microSD kortet via WiFi signalen?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Troligen har den väl bara teknik för att agera som kortläsare över USB och inte att dela ut en disk över nätverk (dvs motsvarande NAS).

3. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Njaa, på Youtube har en schweizare visat att det går att göra, tyvärr är hans förklaring på franska, ett språk jag aldrig haft förmånen att studera.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Låter trevligt. Jag har ingen och kan inte heller franska men om du länkar till filmen så kanske någon kan hjälpa till att översätta lite?

5. Dixon

Dixon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag har en E589 (Telialåst) och det är samma, går ej nå sd-kortet från wifi.
    I övrigt är jag mycket nöjd med denna 4G MiFi, har dock inte lyckats köra modem via USB vilket jag ibland vill göra...