Huawei Eller Motorola?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Lurven, 19 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Lurven

Lurven Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gillar HTC Wildfires utseende men då jag vill ha en mobil som klarar av bl.a Angry Birds utan något större lagg blev den åt sidan.

Aldrig haft en Smartphone innan men när jag börja läsa om den blev jag mest intresserad av Android :)

Då jag har ett yrke där det är slipdam och brukar tappa mobiler blev jag väldigt intresserad av Motorola Defy. Hade tänkt mig den nordiska versionen från El giganten. Men efter att ha hört om diverse problem med högtalare tvekar jag lite.

Men efter många rekommendationer av Huawei U8800 Ideos X5 så har jag svårt att bestämma mig. Dom ligger ju ungefär i samma prisklass.

Såg precis att Huawei U8150 Ideos säljs för endast 800 spänn. Har ingen aning om hur den jämför sig med de andra två jag nämnde men ska läsa på lite mer. Antar att man kan låsa upp den om man köper med kontantkort från telia? Jag kommer använda ett Comviq Kontantkort.

Vill främst ha en telefon som flyter på smidigt och klarar spel liknande Angry Birds. Skickar mer SMS än jag snackar. Annars så spelar det inte så stor roll. Tänk ha mobilen ett bra tag framöver om jag inte blir alltför fäst i smartphones hehe. Inte tänkt lägga några större pengar alltså inte över 3000. Får gärna gå runt 2000 med :)

Så just nu står det mellan:
    Motorola DEFY
    Huawei U8800 Ideos X5
    Huawei U8150 Ideos
    Också tittat lite på Galaxy Ace.

Så vad tycker ni? Andra förslag är såklart välkomna.

Last edited: 19 maj 2011
  2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Lätt Motorola...så får du en kvalitativ telefon. Får du problem med högtalaren så går du bara tillbaka till Elgiganten.

3. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

skulle tagit x5:an eller defyn

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.