Diskussion: Huawei Freebuds Pro 4 - bästa buds för samtal

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 5 feb 2025.

1. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

Sprang på dessa av en tillfällighet när jag kollade på en annan review och beställde hem dem eftersom jag letar efter ett bar buds med bra mikrofon och som inte ger mig allergiska utslag (Apple, Bose osv) och tycker de fått för lite hype med tanke på hur bra de är.

Förpackningen känns bra, de skickar med silikonpluppar och memory foam vilket är ett stort plus enligt mig (Technics slutade med det efter AZ80 av någon anledning?)

De finns i tre färger, svart, vit, mintgrön - jag beställde de svarta

Laddetuiet är litet - ca apple aidpods pro-storlek skulle jag säga - laddas med usb-c och har stöd för trådlös laddning

Budsen är med stem a la airpods pro där de har stöd för swipe, pinch, touch dvs - allt :) man kan swipa för att ställa volymen (fungerar med handskar STORT plus)

Du kan ställa in en hel drös med vad de olika actions ska göra i appen

Passformen är bra - med tanke på alla de olika plupparna som följer med borde alla kunna hitta något som ger bra passform - jag kan inte ha buds där vikten hamnar i örat som Technics AZ100, B&W Pi8 eftersom de sakta men säkert släpper och ramlar ut - Freebuds pro fördelar vikten ut i stammen vilket gör att dessa sitter bra - inget jag skulle träna med men allt annat sitter de bra.

ANC är riktigt riktigt bra - går att ställa olika styrka på den och ULTRA mode är ruggit effektivt så pass så att jag ställt ner den till en lägre (finns 4 där lägsta är passthrough) - passthrough är mycket bra

Ljudet är lite platt out of the box men går att ställa in med EQ - antingen med förbeställda alt egen EQ - tycker man kan få till riktigt bra ljud - inte riktigt lika bra separation som dyrare buds men till vardagligt bruk mer än godkänt

Priset är mycket överkomligt - 2300kr

Nu till det bästa - mikrofonerna är fantastiskt bra - utan tvekan de bästa jag testat på buds. De isolerar din röst och blir inte "aggressivt AI-elektronisk" när det blir stökigt runt dig - de låter bra helt enkelt! Fantastiskt bra!

Läst lite att många anser att Freebuds 3 är minst lika bra men de saknar foam tips så deal breaker för mig.

Om ni letar efter bra buds som är otroligt bra på samtal - köp dessa och testa tror inte ni kommer bli besvikna!

milky81, Krille1869 och Jowee gillar detta.
  2. Nicole

Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    1 525
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro, Sony Xperia XZ1C
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
  3. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 290

MINA ENHETER

4. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Kan man ha hörlurarna kopplade till två enheter samtidigt? För mig är det viktigt då jag vill ha min arbetsdator och mobil anslutna samtidigt och kunna växla sömlöst

5. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 009
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Jajjemen, lurarna har stöd för multipoint.
    Kan bara instämma med @erik.rahm@erik.rahm och hans recension ovan, grymt bra mic och sköna att ha i öronen en längre stund. Ljudmässigt finns det bättre hörlurar, men för samtal så är dom i absoluta toppskiktet!

erik.rahm och ASR gillar detta.