Huawei G700 - KitKat 4.4?

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av wrkdrojd, 15 feb 2014.

1. wrkdrojd

wrkdrojd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Hej!

Beställde idag min första Android-lur ever: det blev en Huawei G700 som var nedsatt till 1900kr på electroworld.se.

Godkänt köp?

Helt ny på området, men jag undrar: är det komplext att uppdatera den till Android 4.4? Gissar att jag behöver roota osv.?

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tror inte att det finns någon 4.4 till G700 tyvärr, varken officiell eller custom-rom.

Berätta gärna om dina intryck av G700. Har varit sugen på att köpa en sådan tidigare.

3. wrkdrojd

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Måste säga att jag är jättenöjd! Den är väldigt rapp, skärmen är stor. Att Electroworld nu säljer den för 1900kr tycker jag är svårslaget i sammanhanget, men jag är knappast en expert...

Enligt xda-dev. så ska G700-u20(den Europeiska modellen) vara root-bar i appen Framaroot - men jag får ett meddelande om att den inte är brytbar.

Vad gör jag för fel? Finns det andra möjligheter att roota telefonen och lägga in custom-roms? Är inte helt superexalterad över Huawei's theme nämligen.

4. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Så länge du kan installera CWM är det väl inget problem att roota. Men börja med att installera MobileUncleTools och göra backup på din IMEI (och kopiera ut till ett säkert ställe).

5. wrkdrojd

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Känner du till någon steg för steg guide att roota med CWM, och sen hur jag lägger in custom rom? Är helt ny på detta området, vill gärna inte göra fel...

6. wrkdrojd

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Hej!

Jag köpte denna telefon i våras, och då var ingen custom rom tillgänglig - förutom en "traditionell" rooting som medgav vissa möjligheter i inställningar etc.

Jag är nämligen ute efter ett vanilla android 4.4+/5.x. Är det någon som vet om det gjorts några framsteg på fronten?

Huawei vill nämligen inte uppdatera telefonen. Har 4.2 i...huga mej!