Säljes: Huawei Mate 40 Pro Plus (vit) - mycket bra skick

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av royalnerd, 16 feb 2021.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. royalnerd

royalnerd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    241
    Säljer en Huawei Mate 40 Pro Plus i vitt 12GB/256GB - i princip i nyskick, använd mycket sparsamt alltid med fodral och skärmskydd. En på många sätt helt fantastisk telefon och den erkänt bästa kameramobilen i världen (Smartphone Camera Reviews - DXOMARK). Detta är alltså Plus (+) modellen som inte går att få tag på i Europa - dvs. modellen med 10x Zoom, 3x zoom samt en markant bättre vidvinkel (med free form lens) än standard Mate 40 Pro samt baksida i Nano-keramik (flera ggr hårdare än glas). Anledningen att jag säljer är att min arbetsgivare (amerikansk) förbjudit access till mail och kalender via Huawei vilket gör att jag inte kan använda den. Har köpt en Samsung S21 Ultra och kan ärligt säga att jag tycker Mate 40 Pro Plus vinner på i princip allt. Bättre batteri, bättre kamera, snyggare design för att nämna några. Hur är det då med en mobil som inte har stöd för Google - ja det finns flera trådar på Swedroid om hur man får det att fungera på bästa sätt. Jag har valt att använda Auroa Store samt Huaweis egna store vilket har funkat extremt bra - där finns in princip allt (från BankID till Swish till Verisure till Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsapp). Det enda som inte fungerar är ju förstås Googles tjänster, särskilt de som använder Maps. Men exempelvis Google Photos och Chrome går utmärkt att köra och Gmail, kalender löser man via andra mail/kalender appar. Skulle jag rekommendera det för den som inte är lite intresserad av att pilla med sin telefon - nej, det är inget för farmor - men totalt sett är det lite fix och trix när man sätter upp den men sen funkar allt precis som vanligt, fast utan vissa Google appar (dock kan man köra web-version av dessa och lägga bokmärke på skrivbordet och upplevelsen är ganska nära appen - för tex Youtube). Den är inköpt från Kina via "Trading Schentzen" i December 2020 och jag har fått regelbundna uppdateringar senast nu i Februari. Menyer etc. finns för svenska, engelska etc.

Jag skickar även med Huaweis nya trådlösa snabbladdare som laddar 50W trådlöst samt två skydd (bl.a. extremt tunt och snyggt Baseus).

Nypris för telefon + laddare ca 20 000 kr. Mitt pris 8 000 kr. Då får du kanske världens bästa mobiltelefon till vrakpris - och med lite tur så lättar USA på restriktionerna mot Huawei under året. Finns i Täby i Stockholm.

Mate 40 Pro Plus
    HUAWEI Mate 40 Pro+

HUAWEI SuperCharge Wireless Charger Stand (Max 5oW)
    HUAWEI SuperCharge Wireless Charger Stand (Max 50 W)

2. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 294
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon: