Huawei Mediapad - kan inte boota från kortet

Diskussion i 'Frågor och support' startad av MagnusHN, 25 sept 2012.

1. MagnusHN

MagnusHN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tidigare uppdaterat min Huawei Mediapad till ICS 4.0.3. Nu har det kommit en ROM-uppdatering och en officiell ICS från Huawei som jag vill installera. Men det går inte att få den att boota från minneskortet där uppdateringen ligger!

Enligt instruktionen ska man stänga av den, och sedan starta den med volymknappen intryckt. Problemet är, att den inte stänger av sig när man stänger av, den går bara i viloläge. Enda sättet att boota om är att starta om den, men då bootar den aldrig från kortet. Det verkar alltså som att en uppgradering måste göras från power off-läge, och dit kommer jag inte :(

Härom dagen var batteriet helt slut, och då startade den upp från avstängt och bootade på kortet. Men det blir besvärligt att vänta ut att batteriet ska ta slut.

2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Håll in power-knappen i ca 10 sekunder så borde den stänga sig.

3. MagnusHN

MagnusHN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jo, det gick faktiskt att får den att boota på kortet, men jag är inte säker på vad som är knepet. Att hålla in knappen 10 sekunder stängde inte av den, den kom upp direkt från viloläget igen.

Men jag höll in knappen 10 sekunder för att starta den, och sedan volum ner-knappen, då gick in i uppgraderingsläge. Nu gäller det bara att få till det en gång till för att läsa in ICS.

Men tack för hjälpen!