Huawei mediapad t3 10 i en trådlös uppladdare?

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Kloppstock, 15 jan 2026 kl 22:15.

1. Kloppstock

Kloppstock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Huawei mediapad t3 10 är idag en raritet som inte går att köpa billigt & jag har stegvis nött sönder kontaktingången på plattan så att den en dag bestämde sig för att inte kännas igen längre av några insatta USB-A laddningssladdar, vad värre är den har hunnit laddat ur batteriet till 0 % varpå den nu enbart kan starta om sig själv med 30 sekunder countdown när laddningsladden är i jacket & du loggat in på operativsystemet

Har kommit på 2 pot möjligheter att fixa det här, jag börjar med den föredragna lösningen som skulle kunna innebära att jag kan också fortsätta använda enheten

Om jag skulle köpa en såndär sladdlös mobilladdare istället
    Jag frågade Google AI Can Huawei mediapad t3 be charged with a wireless phone charger

"It supports a wireless charging standard such as Qi. To charge the device, you simply put it down on a compatible charging pad. Has wireless charging: is this important to you?"

Vad fan är QI?, tror ni att någon av dom här 2 duger?

https://www.ikea.com/se/en/p/livboj...ogle_shopping_clicks_Lighting_Homeelectronics

Amazon.se

Google AI missförstod mig först när jag försökte fråga om trådlösa laddningsenheter funkar
    "Can you charge a tablet battery externally"

"Yes, you can charge a tablet battery externally, but it usually involves disassembling the tablet to access the battery and using specialized charging boards or carefully connecting to the battery terminals, which carries risks like fire or explosion if done improperly"