Huawei P9 Lite eller Moto G Plus?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Meller, 30 jan 2017.

1. Meller

Meller Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Behöver en ny telefon då jag börjar bli ganska trött på att använda morsans gamla iPhone 4. Har aldrig brytt mig värst mycket om telefoner och vill inte lägga för mycket pengar, men ändå få en bra telefon för pengarna. Gillar inte iPhone värst mycket (har haft en 4 och 4s tidigare) så vill ha en android-lur. De i rubriken nämnda telefonerna kostar 2000 just nu, bör jag slå till på någon av dem eller en annan modell? Kan tänka mig att sträcka mig till runt 2500. Värt att vänta någon/några veckor för eventuellt prisras på en annan bättre modell?

Kommer använda telefonen till lite surf, Spotify, YouTube och annat krafs, alltså inget märkvärdigt. Blev något avskräckt av storleken på Moto G Plus men såg att Huawei inte var mycket mindre.

Skall tilläggas att jag läst igenom forumet/nätet men är fortfarande inte säker på vilken jag bör satsa på så tyckte det var lika bra att starta ny tråd.

2. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Jag gick från en S7 Edge till en P9 Lite (1990:- på telia - olåst, 3 års garanti) pga att jag inte behövde ha all den kraft som S7 Edge hade.

Nu har jag visserligen bara haft den i någon enstaka dag, men jag är helt nöjd med mitt inköp i den prisklassen. Ungefärlig samma användarmönster som jag hade med S7 Edge så får jag ut ca 5-6h SoT, personligen.

Gillar du mer ren android-stuk så skulle jag gå på Moto G Plus. De är inte fy skam de heller kan jag säga.

Edit: Vet att Honor 8 brukar dyka upp lite då och då på Tele2 för runt 2500:-. Är annars ett hett tips om du inte har panik med ny telefon på stört.

3. Meller

Mottagna gillanden:
    0
    Har egentligen inte panik men är väl inte heller jättelångt därifrån och skulle väl helst slå till redan ikväll. Lutade länge åt Moto G Plus men sedan läste jag att den t.ex. har 2gb ram istället för 3gb som P9 har. Dessutom är P9 snäppet mindre. Lutar väl mer åt Moto G Plus men är öppen för förslag då jag är okunnig i ämnet!

4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Saker som talar för P9 Lite:
    - Smidigare yttermått
    - Troligen bättre batteritid
    - 3 GB Ram

Saker som talar för G4 Plus
    - Större skärm
    - Bättre kamera
    - Nästan helt rent Android och snabbare uppdateringar
    - Ligger skönare i handen

Du har verkligen valt jämbördiga lurar så det är svårt att säga vilken som är bättre totalt sett. Testa båda telefonerna i butik och välj den som känns bäst. Jag har haft P9 Lite men bara testat G4 Plus i butik jag hade nog valt G4 Plus för den bättre kameran och större skärmen. Den ligger också väldigt bra i handen trots att den är rätt stor.

5. mobilapan

mobilapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    G4 Plus har ingen magnetisk kompass medan P9 Lite har det. G4 Plus har gyroskop men P9 Lite har inte det.

6. Meller

Mottagna gillanden:
    0
    Tack för bra svar.

Var inne i 4 butiker idag, Telenor, 3, Tele2 samt Elgiganten Phone House och ingen butik hade någon av lurarna. Blir nog en G4 Plus då den rent spontant känns bäst, trots storleken.