HuaWei, Tre och Skype? Skype över turbo3g?

Diskussion i 'Allmänt' startad av mikasjoman, 2 mar 2010.

1. mikasjoman

mikasjoman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Jag rekomenderade min far att köpa en Huawei 8220.

- Han ville dock veta om han med ett Tre abonemang med 6mbit/sec kan köra Skype från den?

- och, kan man utan att roota den dela ut internetet till hans mac?

Låter som det borde fungera, men jag bor i Kina med EDGE, så jag har lite svårt att testa det själv.

Mvh

Last edited: 2 mar 2010
  2. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Såvitt jag vet finns inte Skype med voip för android i Sverige än. Själv använder jag Skype Lite beta, där Skypesamtal går över röstnätet, dvs telefonen ringer ett 08-nummer vidare till den i andra änden (som sitter på Skype eller vanlig lina). Chatt, presence etc går däremot såklart via data (3G/WLAN etc).

3. mikasjoman

mikasjoman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm fring borde ju gå utmärkt som skypeklient på Android, bara processorn klarar av det.

Jag tänkte mer använda telefonen i det här fallet som en MIFI på landet. Och undrade om turbo 3g fungerar bra att tjöta Skype på.

4. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lite sent svar kanske, men jag har även testat att köra min Hero som 3G-modem (över USB) till min laptop och köra Skype på laptopen. Röstsamtal via Skype fungerar bra även vid UMTS-anslutning (384 kbps) så själva hastigheten borde vara okej. Den större latensen i mobilnät jämfört med fast bredband har jag inte upplevt som något problem med Skype.