Huawei, vilken?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Anders2, 4 apr 2017.

1. Anders2

Anders2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Hej!

Tänkte köpa en telefon till min bror i födelsedagspresent då hans nuvarande iPhone 4s börjar bli väldigt dålig. Han har varit inne på att också prova Huawei.

Kollar på en sådan: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3778392 som då ny kostar 995:- på telia eller ska man hellre satsa på t.ex en begagnad Huawei Honor 7 om man hittar någon för tusenlappen? Vad hade ni valt?

Mvh

2. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jag valde Teliamobilen Y6 II compact. En utmärkt mobil med stöd för två simkort OCH minneskort. Dock är kameran långsam. Frågan är om det går att fixa med ett annat program eller inte.

3. Anders2

Anders2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Jag har en Y6 II Compact just, men ganska få recensioner jag funnit om den så vill gärna ha mer feedback. Det är en rätt så bra telefon, dock så har jag lite problem med batteriet att det om den laddas över natten med telefonen på går från 100 till 93/94% på bara två-tre minuter, även har den tex sjunkit från 60 till 40 över en natt när den varit på utan laddning då jag inget gjort.

4. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jag laddade min full för tre timmar sedan och nu säger den 98%. Men då har den legat oanvänd (förutom att prata med nätet och försöka få Teliakontakt här i skogen). Tycker att den har en normal batteriförbrukning jämfört med mina andra mobiler (LG, Nokia och HTC)