Diskussion: Huawei Watch GT 3

Diskussion i 'Huawei' startad av flipp, 31 mar 2022.

1. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 737
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Någon som har den här klockan? Verkar som Huawei uppgraderat sensor och funktioner för träning en hel del.

2. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 010
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Har den inte själv tyvärr, men min Zepp e Circle kastade in handduken igår så är på jakt efter en ny klocka. Riktigt sugen på just Watch GT 3, gillar både design och specifikationerna! Vore dock fint att få höra ett utlåtande från någon som faktiskt har den på armen :)

3. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 010
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Använde min Huawei Watch GT3 (42MM) i ca 2 veckor, innan jag bestämde mig för att returnera den. Här kommer mina intryck:

Fördelar:
    * Byggkvalitet - Snygg och gedigen klocka. Gillar placeringen av knapparna (ingen i "mitten", skär då lätt in i handleden och trycks in). Storleken (42 mm, 20 mm armband) passade min handled på ca 18 cm omkrets väldigt bra!
    * Roterbara kronan är riktigt trevlig med skön haptisk feedback!
    * Bra flyt i OS, även rent och snyggt grafiskt.
    * Bra och skarp display som är lagom ljusstark. Duger gott utomhus vid soligare dagar.
    * Älskar laddaren samt att klockan har stöd för Qi-laddning. Funkar alltså klockrent med min vanliga Belkin 10-wattare som redan ligger på sängbordet! Ingen proprietär variant som Zepp/Amazfit kör med.
    * Kan läsa alla notifikationer, och synkningen funkar.
    * Bra musikkontroll!
    * Relativt stort utbud av urtavlor.
    * Verkar vara vettiga sensorer. Endast testat puls och stegräkning, där noggrannheten verkar vara på en bra nivå!

Neutralt:
    * Haptisk feedback vid notifikationer. Lite för dov för min smak, trots att den är inställd på "stark".
    * Batteritid. Drar ca 25-30% per dag (24h) med AOD påslagen och pulsmätning av.

Nackdelar / behöver förbättras:
    * Kräver att platstjänster är på konstant för att väderinfo ska funka. Promptas hela tiden om platstjänster varje gång Health-appen öppnas.
    * Lästa notifikationer på mobilen måste rensas manuellt på klockan. Synkas alltså inte mot mobilen.
    * Snabbsvar - Endast SMS.
    * Skralt med appar via Huaweis App Gallery.
    * Golf saknas som träningsläge.
    * Saknar manuellt natt/bio-läge för displayen.
    * Tappar kopplingen mot telefonen och Health-appen 1-3 ggr/dag.
    * Tar över BT-kopplingen och inkommande samtal i bilen. Otroligt irriterande när man är ute och kör!

discomega och flipp gillar detta.