Hej. Jag kan inte logga in på mitt jobbs hemsida. Kan inte heller med Opera eller google chrome. Jag vet inte hur man gör för att ändra hur browsern identifierar sig. Antar att det är det som är problemet iallafall. Nån som kan hjälpa mig. Har även testat Dolphin.
Testa att köra proxoid lokalt. Har för mig att man kan ända UA i den... ...eller så testar du "Steel", i den kan man sätta "Desktop" som UA, testa den...
Jag kan inte heller logga in på vårt jobbs intranet. I mitt fall är det en Micorsoft IIS server, skulle tro att det är det i ditt fall också. Microsoft säger att det är ett fel i chrome som finns i android, och att det är google som måste lösa det. Steel använder samma motor så det blir samma fel i den.
Rendering engine i Android är webKit, samma som i iPhone... ...så om det är ett problem i denna så fungerar inte heller iPhone eller Safari på Mac... ...men det kan också vara hanteringen i mjukvaran runt om som är felaktig och då skulle det eventuellt kunna fungera med en wrapper runt mjukvaran liknande Steel... Och M$ kan ju mycket väl blocka UAs från läsare som ger problem, även om själva läsaren bakom inte ger problemet. Skulle testa med Steel och UAesktop i alla fall....
Vet inte riktigt vad som blir fel. Men jag vet att det går att logga in på iPhone så rent tekniskt borde det fungera, då det som sagt kör samma renderingsmotor. Men när jag går till inloggnings sidan (default browsern och steel) så ska en inloggingsruta visas, denna hoppas över och man kommer direkt till " You are not authorized to view this page" har provat att sätlla in steel som Android, iPhone och Desktop, inget fungerar. Så det är något knas.
Jag får upp inloggningsrutan och skriver in mina inloggningsuppgifter, klickar på login och det enda som händer är att inloggningsrutan försvinner för att dyka upp igen. Klickar jag på cancel kommer en sida med " You are not authorised to visit......". Error 401.
Har kommit in nu! Mycket konstigt men när jag fick tipset att använda o istället för ö som finns med i användarnamnet så small det bara till och sidan öppnades. Varför måste jag ersätta ö med o när jag har svenskt OS? Jag kör MoDaCos senaste rom och har rootat telefonen.
Skriv "about:debug" i adressfältet så får du tillgång till fler inställningar. Där kan du ställa om din User Agent string. Det finns tre olika varianter Android, Desktop (som renderar sidan som på en pc) och iPhone.
Jag har ändrat den inställningen från settings med menyknappen på telefonen till alla olika AU. Det gjorde ingen skillnad. Om jag skriver in about:debug i adressfältet så får jag ett meddelande "debug mode" sen öppnas inget. Om jag gör samma sak på min laptop (iallafall about:config) så öppnas nånting där jag kan skriva saker. Browsern går bara tillbaka till där den var innan jag skrev in det. Hur gör man detta.
Tack för svaret. Jag har som sagt redan testat med dom olika UA-inställningarna. Är det nån annan inställning som jag kan prova?