Fråga: Hur ändrar jag meilinställningar i S4?

Discussion in 'Galaxy S4 - Allmänt' started by Bo_B, Sep 6, 2014.

1. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft ett mailkonto hos Telia sedan "urminnes tider". Det är kopplat till ett abonnemang på "uppringt internet" vilket Telia nu skall stänga ner.
    Så jag har flyttat mailadressen till mitt konto för mobilt bredband i stället enligt Telias instruktioner. Detta funkade helt enligt ritningarna för Outlook2003 på min PC men på min S4Mini-telefon fattar jag inte hur jag skall ändra...

På telefonen är kontot kopplat till min user-ID på Telia (u862xxxxx) som username och lösenordet är det av Telia skapade.
    Detta vill jag nu ändra så att det går till ett annat user-ID (det nya på Mobilt Bredband) och med ett nytt lösenord. Men jag kan inte hitta var detta skall göras!
    När jag har mailen igång och trycker på meny/settings/(kontot jag vill ändra) så dyker det upp en massa inställningar som jag INTE skall ändra, men under "More settings" finns det "Server settings/Incoming settings" och där finns username i en ruta men den är blockerad (grå) så jag kan inte ändra det.
    Lösenordet kan ändras men inte kontots username.

Så nu undrar jag hur jag skall bära mig åt för att komma åt mailen efter flytten till Mobilt Bredband????

2. xophile

xophile Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det ett Imap - konto eller exchange så ta bara bort det i telefonen och lägg upp det igen...

3. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ett telia-konto men jag kör pop3 för att inte blockera andra klienter jag har mot samma adress.
    Jag tog bort det i telefonen och la upp det igen med nya inställningar. Funkade men var pilligt.
    På frugans iPhone var det superenkelt. Bara att ändra de två värdena så var det klart.