Hur är Android telefonerna om tio år?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Stefan-1987, 10 aug 2012.

1. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Mycket har hänt med telefonerna under dom senaste åren! För tio år sedan hade jag aldrig tänkt den här tanken om telefoner. Det går att göra så mycket mer med en telefon än vad man kunde för tio år sedan. Idag finns den kraftiga prestandan med extremt bra skärmar, stora som små. Man kan i princip göra allt med en telefon idag. Hur tror ni det ser ut om tio år? HTC kommer eventuellt släppa en telefon med 1080p, det säger väl en hel del om saken. Vad saknar telefonerna idag som kommer finnas i framtiden?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Om 10 år vill jag inte ha en vanlig telefon som ligger i fickan och ska plockas upp varje gång det händer något eller då jag vill använda den. Jag tror Google Glass är vägen att gå. Alltid ha "telefonen" framme och tillgänglig, inget fipplande med låsskärmar eller att man råkar tappa den när den ska fram.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Om 10 år vetefan om vi ens har det vi idag kallar telefoner. Visst, det kanske är lite långsökt att tro så men tänk bara på var vi gick från t.ex. tidigt 2000-tals Nokia 3310 till 2012-talets smartphones.

Eller hur datorerna utvecklades på 10 år. Denna teknik vi har nu kommer anses föråldrad, tror jag.

4. Bilarn

Bilarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samsung, Apple eller någon annan tillverkare lär bestämma det. :)

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

android finns inte om 10 år iaf..
    men oavsett är säkerligen den typen av kommunikation intergrerat med i stort sett allt hemmavid och på jobbet och mer eller mindre överallt skulle jag tro. 10 år kanske är lite väl snabbt men iaf. Mycket teknik finns ju idag som är jäkligt häftig men som marknaden inte ens är i närheten av att vara redo för, det tar ganska lång tid att plantera nya frön ;)

6. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Tror att utvecklingen stannar av nu. Om tio år har vi fortfarande mobiler som nu men med 20 core, 10 gb ram, super hd extra godis skärm med mer ppi än ögat kan se och batteri som räcker en vecka. Sen får allt plats i dagens S3. Eventuellt att 5G smugit in med hastigheter på vad vet jag och att mobil är nycklar hem samt plånboken. Och självklart väl utvecklat Siri/Google search på svenska. Dock tror jag inte på telefonen i huvet eller liknande. Sånt vill ingen ha i långa loppet.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

7. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Android kommer försvinna som en annan sa. Apple kommer stämma hela världen. Sen ta patent på allt som finns för att undvika framtida hot av utveckling.

Maqqan gillar detta.
  8. Senap

Senap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag hoppas utvecklingen stannar där vi är nu så att batterierna hinner ikapp, lär väl dröja ett tag...

9. 4ndroid

4ndroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Tror inte att iOS & Android finns om 10 år. Då är det annat som gäller. Just nu är det Android för mig, men sen går jag gärna över till något häftigare och bättre.

10. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Jag tror inte heller att android finns om 10 år. Historiskt sett så har de mobila OS:en avlöst varandra i parti och minut. Konkurrenterna ligger inte direkt på latsidan.

11. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

historiskt sett har ingenting blivit avlöst än, eftersom smartphones slog igenom med ios och Android...

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

smartphones slog igenom tidigare än så men leksaksmodellen kom med iphone och sen android.

13. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Nja, blackberry och symbian har använts till mycket mer än att ringa sedan början av 2000-talet. Främst av professionella användare dock. Dessa har nu avlösts av Ios och Android i stor utsträckning.

14. WhyS

WhyS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tror mer att det är datorer som kommer påverkas iom telefonens utveckling.

Telefonen kommer att ha rollen som kontorsdator, hemmadator, mediacenter osv.. Detta kanske är standard om endast fem år och om tio år är dessa grejer redan passé.

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

När jag var på I/O fick jag en uppenbarelse, jag måste oavsett vad som helst bara tillbaka nästa år. Jag snackade med lite andra utvecklare som var på konferensen som trots allt var amerikaner.

En liten kort anledning: Project Glass. Som enligt flertal trots allt kan släppas nästa år, eller i alla fall som developer edition och inte pre-sale-prototype eller vad google faktiskt valde att kalla sina enheter de bara skeppade till utvecklare i USA (skeppar under "början av 2012" för hutlösa pengar. Jag är, om det undras, glasögonanvändare tillika lins-användare.
    Hade varit riktigt ballt om de gavs ut, eller kunde beställas från Google under I/O under nästa år och inte bara förbeställas för leverans någon gång nästa år.

Jag träffade även BMX-åkarna på en pub för er som såg någon utav keynotsen och de, som vanligt folk, berättade hur coolt de tyckte glass var. Givetvis kan allt vara sponsrat av Google och lögner men jag tar handen på hjärtat och står på mig att deras tycke och kritik kring allt inte var några lögner. Säg vad ni vill till mig nästa år :P Men det är väl två år tills det kommer till vardagskonsumenten.

Beräkningar i fickan och allt i glasögon, definitivt en dröm - men en realiserbar dröm.

16. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

visst, lite coolt e det...men varför skulle man gå runt med glasögon jämt om man inte behöver det för synens skull? och varför skulle man bära runt på två prylar istället för en? nja...det är mest en ball leksak i mina ögon.

ftangstrom gillar detta.