Hur är den att surfa och skriva på?

Diskussion i 'ASUS' startad av Erknlssn, 11 dec 2011.

1. Erknlssn

Erknlssn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej alla!
    Jag går i planer på att köpa en transformer snart, men funderar på om det kanske är onödigt.

Via mobilen är det ju vissa sidor som inte funkar bra och sedan har man inte alla kommandon som man har på en PC (I firefox på datorn har man ju t.ex. ctrl+t för ny flik, ctrl+shift+t för att ångra stängd flik m.m., vilket jag har vant mig med att använda.)

Så hur upplever ni det att skriva och surfa på er transformer, jämfört med en PC i motsvarande storlek?

//Erik

2. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

surfa är ganska likt windows, lite slöare kanske. Men inte så farigt. testade och ctrl t funkade iaf i standard webläsaren, vet att det finns en lite äldre tråd här på forumet där de har skrivit upp en massa snabbkomandon

3. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Skriva går utmärkt. Skriver flera sidor varje dag.

Att skriva i anteckningsappar går alltså utmärkt. En liten anmärkning på att man, åtminstone på mitt tangentbord, får trycka ganska ordentligt på varje tangent. Skriver man får fort (och/eller för löst) så missar den någon bokstav.

Att skriva på websidor, går lite olika. Vissa textrutor verkar bara uppdatera min text var 10e sekund (typ tunga flash-grejer som Disqus-forum), ungefär, medan andra inte har någon fördröjning alls. För egen del funkar det utmärkt, eftersom effekten blir att jag inte orkar blanda i mig lika djupt i vissa diskussionstrådar (och det är alltså något jag borde göra mindre).

Att surfa går bra på nästan alla sidor. Facebook (som min fru använder mer än jag) går riktigt slött och Googles tjänster går ännu långsammare. Men där finns det ju appar som är bättre anpassade för plattor än vad websidorna är (utom när det gäller gDocs-appen som verkligen suger).

4. larmar01

larmar01 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54
    Platta:
    Oneplus Pad 2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Håller med zaragon, det gåt urmärkt att skriva med Transformern, har doch stött på samma problem att man behöver trycka ganska ordentligt på tangenterna.

Surfen funkar bra tycker jag, järmfört med en Windows Netbook så går den inte mycket långsammare utan betydligt snabbare.

Kan bara rekommendera ett inköp!

5. Noxlux

Noxlux Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och hur är den om man skriver professionellt?

Skriver folk sina doktorsavhandlingar och romaner på eeeepaden?

Alltså behöver hantera stora textmängder, redigera text, egentligen skulle vilja köra på msword, men kan tänka sig att släppa det _till nöds_ – OM det finns professionella möjligheter i appvärlden?

6. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag ser inga problem med att mata massvis med text på traffan. Den största begränsningen är apparna för ordbehandlingen. Du kan skriva dina dokument, rapporter eller avhandlingar på traffan, men kommer förmodligen behöva göra en sista genomgång på en riktig dator sen, för att få rätt på referenser, innehållsförteckning, fotnötter och annat...