Fråga: Hur är det egentligen med skärmen?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av catland, 19 feb 2013.

1. catland

catland Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu suttit och lusläst recensioner på Xperia Z och många recensenter påpekar att skärmen inte är vad de hade förväntat sig. De klagar på dålig kontrast och att färgerna upplevs som halvdassiga och gråa. Ibland får jag intrycket av att de anser skärmen vara direkt dålig. Jag kan förstå om de anser det jämfört med de överdrivna AMOLED-färgerna som vissa telefoner har. Tyvärr har jag inte möjlighet att själv åka och titta på något exemplar så därför vänder jag mig till er i forumet som kanske har tittat på någon telefon. Vad tycker ni? Är skärmen bra eller dålig?

2. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Grym enligt mig! man kan tro att svart ser grått ut på skärmen fast det är grått egentligen och ska inte ens vara svart!! Menyerna är gjorda i grått och så ska det vara

3. Moggym

Moggym Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Samma sak med bakgrundsbilden som är från början. Tyckte det svarta på den kändes blekt och grått. Sen råkade jag se på widgeten som visar nån screenshot ur de filmer man har lagrade och den visade en svart ruta. Såg då att det svarta i den var mycket svartare än det som jag trodde var svart på bakgrundsbilden.

Nästan lite av en miss att ha en sån bakgrundsbild då den är det första som många som tittar på en Z kommer att se.

Dra igång en film med god bildkvalitet på mobilen och titta så kommer ni att märka att det blir riktigt bra bild.

4. bghfktu

bghfktu Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag blev osäker när folk på xda jämfört med en htc One x och säger att XZ har sämre färgåtergivning. Om det är så hoppas jag att det är mjukvaran.

Jag blir lätt lite kräsen när en mobil kostar över femtusen..
    Efter en del velande avbeställde jag XZ.

Jag kanske kommer köpa den så småningom ändå.
    Men med alla olika bud om skärm, kamera, högtalarvolym, batteritid, etc vill jag se och prova XZ själv innan jag köper.

5. Kherberos

Kherberos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155145

Väldigt bra tråd om just skärmen. Rekommenderar alla varmt att läsa inläggen.