HUr är det med 2.1 är det laggigt ? går det snabbt? funderar nämligen på att köpa en?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av amirali, 27 apr 2010.

1. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Som sagt vill veta gärna hur telefonen är med 2.1 och är live wallpaper fungerande?

2. stellis

stellis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2.1 uppdateringen..

Uppdateringen till 2.1 var ett helvete och var buggat som fan. Men när du väl fått in 2.1 flyter det på riktigt fint. Det mesta jag testat fungerar utmärkt men live wallpapers får jag inte igång, men vad jag förstått beror det på att man måste roota denna modell.

Jag lyckades till slut slutföra uppdateringen av min Spica på detta sätt :

Dator med windows xp (går även på vista/win7 också).
    Drog ner Samsung PC Studio (suger rövhål) via samsung.se.
    Följde deras guide, fram till att själva uppdateringen skall installeras.
    Då hänger sig nämligen telefonen och det står "samsung" i rutan. (tror det är meningen att telefonen ska reboota och sedan starta uppdateringen auto-magiskt - ye right lol).
    Det jag gjorde var det förbjudna, jag tog ur batteriet och satte i det igen. (trots tydliga varningar att man inte får stänga av mobilen eller röra sladden).
    OBS, jag hade kvar sladden under hela proceduren.
    Startade telefonen och DÅ började uppdateringen. (samsung pc studio rullade hela tiden på datorn).
    Detta tog mig ett par timmar att upptäcka:)

3. Nalleman

Nalleman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är ganska nöjd, lite småbuggigt sådär men på det hela taget flyter det på bra. Det är inte en desire, så förvänta dig inte det. Jag har inte testat "liven wallpaper". Jag tror att det kommer sega ner telefonen och dra massa batteri. Nu klarar jag mig nätt och jämnt med att ladda på natten, beroende på hur mycket jag använder den på dagen. Ibland dör den vid 20-21. De flesta spel flyter bra, dock inte vissa 3d spel. Sedan är det inte multitouch, men det vet du säkert redan. 2000 är ett bra pris, men marknaden går snabbt framåt så räkna inte med något större andrahandsvärde om ca 6 månader. Hoppas jag inte skrämt bort dig nu. Det är en prisvärd instegsmodell till androidvärlden! Det är här det händer! ;-) (skrivet från min spica)

4. macademic

macademic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ganska buggig, iaf med standard Gui (Phanteon). Tycker det titt som tett kommer upp "framtvinga avstägning" rutan och musikspelaren är horribel. Bra med EQ, men den laggar ju något FRUKTANSVÄRT när man scrollar genom artisterna. Vill jag scrolla ner till tex. bandet "Van She" så måste jag scrolla igenom alla artister med fetinglagg. Skrotade Phanteon nu för "Panda Hero Home", funkar hittils bättre... Om laggigheten beror på 2.1, Samsungs inblandning eller Phanteon kan jag ej svara på, tycker dock Spican fungerar bra utan Phanteon...

Annars tycker jag Android o Spican är superbra! Du får mycket mobil för pengarna helt klart :)

5. stellis

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mac: när var hur är Panda Hero Home? Och hur matar jag in det :)

6. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Varför ska du köpa en när du har desire?^^

7. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

PandaHero är en home screen replacement som bygger på Panda Home. Det finns en gratisversion på market.

8. macademic

macademic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Än så länge tycker jag det fungerar bra, betydligt schystare än både Spicans original i 1.5 / 2.1. Inga "framtvinga avstägning" eller Phanteonlagg hittentills. Sen tror jag OpenHome(?) också har gratis HTC-liknande teman, testade Panda då jag läste att de fungerande bra. Och angående lagget i musikspelaren, säger bara nemoPlayer! Bästa spelaren för bilder, film, musik någonsin! Ingen EQ (vad jag hittat) men laggfritt, snyggt och fungerar bättre med id3-tags :)

9. stellis

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen både Oliver och Mac, ska testa det när jag slutar jobbet sen. Har bara haft Android några dagar så är lite 'n00b':)

Installerade Handscent Sms, men då skickas dubbla sms när jag messar, verkar som orginal-sms programmet ligger och kvar skickar sms samtidigt.

10. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Jag hade samma problem när jag fick sms. Dock när jag skulle öppna smset från att jag dragit ner statusbaren så fick jag välja vilket program jag ville använda och där kunde jag kryssa i att jag alltid skulle använda det programmet jag valde. Så nu används bara handscent hos mig alla fall. Problemet jag har nu är bara att i smslistan visas alla profilbilden för utom på en, men när man tittar i kontaktlistan visas profilbilden.

11. Klegg

Klegg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antingen så gör du som pjodor eller så går du in i det sms program som kommer med telen och tar inställningar, scrolla ner och bocka av meddelanden(visa meddelanden i statusfältet). Då kommer det inte upp men det körs väl fortfarande i bakgrunden om man får sms även om det är till Handscent.