Fråga: Hur är det med batteritiden egentligen?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av kigurai, 30 jun 2012.

1. kigurai

kigurai Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har funderat på att skaffa en Galaxy Nexus, men är lite fundersam.

Jag har idag en HTC Magic (Android 1.5, smaka på den ni! :)) som jag börjar tröttna på av flera anledningar, men framförallt så har batteritiden försämrats rejält så att jag i princip alltid har slut på batteri.

Mitt användningsmönster är som så att jag använder telefonen rätt så sporadiskt. Jag ringer kanske något samtal om dagen, använder kalendern och slösurfar lite.

Min fråga är, ni som har en Galaxy Nexus, hur är det med batteritiden rent praktiskt? Måste man ladda varje dag? Om jag använder kartfunktionaliteten (skärm på och GPS), tar batteriet slut på 1h eller klarar man sig en bra stund?

Skriv gärna hur mycket batteri ni har kvar i slutet på dagen, och vad ni gjort för att ta den dit.

2. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag brukar konstant ligga på cirka 1 timme skärm-på-tid per dag, synkar några epostkonton (exchange) och väder. Wifi är alltid påslaget. Efter 24 timmar brukar jag ha 50% batteri kvar

3. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Körde intensivt för ett par dagar sedan när jag var hundvakt. Solade och flashade ROMs, dvs full ljusstyrka och hög processorbelastning. Jag har alltid GPS och Wifi påslaget, full sync med allt. Efter ~5h var det väldigt lite kvar, vi pratar kanske 15-20%.

En normal arbetsdag använder jag den då och då. 3h musik på morgonen, 30min surf på lunch, 1-2h surf/mail på eftermiddagen och kanske 5min samtal under dagen. Alltid full sync och allting påslaget. Har kanske 40% kvar på kvällen, dvs man behöver ladda varje dag.

4. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag ligger också runt 40 % efter en dag. Mycket bättre batteritid än min gamla Desire. Då har jag full synk och allt på...