Hur är ljudet i Arc?

Discussion in 'Xperia arc - Allmänt' started by Dozer, Apr 20, 2011.

1. Dozer

Dozer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en X-10.a idag...
    Är rätt nöjd med den förutom vissa småsaker.. bla ljudet i högtalaren... ALLA telefoner tycker jag har bättre och högre ljud an i X-10:an..
    Nu tänker jag mest på om man ska spela en låt utan hörlurar eller spela upp ett klipp på tex youtube eller liknade...

Funderar på att köpa en Arc nu... men är ljudet fortfarande lika kasst?.. rent tekniskt borde det ha blivit sämre pga att Arc är så mycket tunnare... men undrens tid är inte förbi ännu.. kanske dom har lyckat nu... eller?

/ dozer

2. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Låter väl ok, om man tar det för vad det är.

Knappast en musikmaskin för festen, men visst ihop med för-ölandet i hytten på en Ålandskryssning så skulle det kanske funka, även om jag misstänker att basen blir lite tunn. :)

3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror bara x8 och ev x10 mini är bättre, det är ett bra ljud! Jag är en av få som avskyr hörlurar! Jag streamar musik och youtube en del och det fungerar kanonbra, särskilt med tanke på att det är en telefon! Min poppar friskt då jag är i tvättstugan, på jobbet osv. Prova att spela upp något klipp i butik om du har möjlighet!

4. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    På mina tidigare SE-telefoner har man ju kunnat ladda in tweakade ljuddrivers så man fått högre ljudnivå. Därav blev jag lite besviken på min förra X10 ang ljudet. Det var inget vidare både i högtalaren eller i i den på baksidan. MEN i min nya arc så är jag rätt så nöjd. Är nästan samma ljudstyrka som i min gamla SE W995. Men bäst är väl om du kan provlyssna någonstans men tror inte du blir så besviken i alla fall.

5. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

I form av ringsignal, alarm osv. så är de riktigt bra tycker jag :)
    Mediauppspelningen är lite låg även på högsta, funkar bra med spotify no doubt.
    Men som nu på bussen till jobbet satt jag och kolla ett avsnitt av "The Walking Dead" med maxat ljud och hörde fortfarande bussen så att säga (värt att påpeka att jag har stora hörlurar ej in-ear ^^).