Hur ångrar man en root?

Discussion in 'Allmänt' started by corgrath, Oct 28, 2009.

1. corgrath

corgrath Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå,

Jag är ganska ny med Android, men jag köpte en HTC Magic för nästan 1 månad sedan från tyskland. Dock började mobilen gå slöare och slöare, så jag bestämde mig att ta bort allt och börja med orginal ROMen från HTC.

Så jag raderade allt SD-minner och gjorde en factory reset. Kanske inte så förvånadsvärt, men allt det gjorde var att rensa mobilen och ej själva ROMen.

Så jag har två frågor

1) Går att ta ångra att roota sin mobil så att man verkligen verkligen tar factory reset?
    2) Hur går man tillväga isf? Har swedroid en guide?

Tackar för svar.

2. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

kolla wikin om hur man installerar en ny rom.
    Vill du senare installera en rom där du inte har "administratörsrättigheter" (för det är det root är) så trycker du bara tillbaka den backup du tar det första du gör innan du installerar något annat på telefonen. Den kommer då vara EXAKT som den var då du backuppade.

3. corgrath

MINA ENHETER

Backup, hm.. Vad är det exakt jag skulle ha tagit backup på innan jag rootade telefonen? :)

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    I de flesta guider här på swedroid så rekommenderas man att köra en sk Nandroid backup innan man gör något. Denna sparar ner informationen från telefonen så man kan återställa den till orginal. Det är denna nandroid backup som du skulle kört innan du rootade.

5. Droid110

Droid110 Guest

Japp, Nandroid backup är vad som gäller, men ett tips är ju att inte bara ha backupen på minneskortet, lägg det på datorn och eventuellt ett annat minneskort med :)...

6. corgrath

MINA ENHETER

Jo, jag tror jag gjorde newbie-misstaget där.

Är det enda sättet att återgå till HTCs officiella rom?