Hur anmäler man en app på Market?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Tiny Turtle, 19 jan 2011.

1. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Kortversionen:
    Nu har jag tröttnat på EA. Jag köpte NFS: Shift på Market och fick en version som inte funkar på SGS utan att det stod på sidan. Kontaktuppgifterna på Market är en återvändsgränd och jag får ingen kontakt med dem så hur gör jag för att anmäla att EA blåser folk på Market?

Långa versionen:
    EA sålde ett lass spel i julas för bara sju spänn och jag köpte Need for Speed: Shift till min Galaxy S. Dock funkar inte den version som erbjuds där (1.0.58) på SGS (eller X8 och ett par andra lurar heller för den delen). Dock vet jag att NFS:S finns till SGS eftersom det kommit bundlat med en av de amerikanska SGS-varianterna.

När jag kontaktade mailadressen på Market fick jag ett autosvar:
    Please visit us Online at www.eamobile.com, and click "Mobile Support" (make sure to have your appropriate Country selected), so that we may provide you with the best support services possible.

Once there, you should be able to find answers to many of your questions within our Knowledge Base or FAQ sections. If you are unable to find the answer you’re looking for, you will need to create a free EA Account in order to email us your question directly.

Thanks again for your interest in EA Mobile, and we hope you continue to enjoy playing our games on your mobile phone!

Sincerely,

EA Mobile Customer Service

Problemet är bara att länkarna de pratar om bara syns när man väljer att man finns i USA - annars är det andra sidor med andra länkar och även om man väljer USA så finns ingen info.

EA:s svenska sida säger att man skall maila för supportsidan funkar inte, men då får man ett mail som säger att mailen inte används utan att man skall använda supportsidan istället(!) Proffsigt liksom.

Efter sammanlagt 40-50 minuter i telefonkö så kom jag dock fram till en kille på EA Sveriges kundsupport som hade tråkigt lite koll på min situation och Android (han körde Bada själv), Han inledde med att de inte hade något ansvar för mobilspel och att "Android har köpt spelet av EA så det är de som måste stå för supporten", men gav sig efter lite resonerande. Dock var det enda han kunde göra att vidarebefodra mina klagomål till EA USA och sätta nån sorts viktigt-flagga på dem. Sedan hände ingenting på en vecka eller två så när jag ringde honom igen så resulterade det i att han skickade mitt mail vidare till någon annan i USA med lika lite resultat.

Jag har sökt lite efter andra med samma problem och på Piratbukten finns 1.0.4 att ladda ned och den skall funka på SGS, men det känns så fel att pirata nåt man redan köpt bara för att tillverkaren skiter i en. Appen ligger ju kvar på Market och lurar folk fortfarande, men jag hittar verkligen ingenstans att tala om det för Market - borde det inte ligga i deras intresse att få reda på vad som inte funkar?

Varför gjorde jag ingen refund då? Till att börja med är ju inte sju spänn nått man direkt saknar, men de nya reglerna på Market säger ju 15 minuter och efter att spelet laddats ned och installerats som det skulle så ville det ladda ned 150 MB data över WiFi vilket tog en stund till. Sedan in i spelet där man kommer till läget att det är dags att välja bil vartefter spelet kraschar tillbaka till hemskärmen. Ett par försök till och sedan ett till efter en omstart - för sent! Kunde inte Google satt gränsen vid en timme istället?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

"Flagga som olämpligt" finns i app-beskrivningen. Sedan finns väl något liknande val när man avinstallerar också? Känns inte helt rätt men kanske är värt ett försök?

3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Har sagt det förr och säger det igen. EA är spelvärldens hin håle själv. Hjälper dig inte nu men om alla i fortsättningen tänker sig för om man absolut måste ha appen/spelet från EA innan man köper kommer vi att ha många många fler glada personer här på jorden.