hur använder man jar-filer?

Discussion in 'Allmänt' started by sheriffen, Jan 19, 2010.

1. sheriffen

sheriffen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, är en nöjd ägare till en HTC Hero idag.

En sak som stör mig mycket (förutom den tråkiga kameran utan blixt) är att jag inte lyckats använda jar-filer i Heron.

Tidigare hade jag Sony Ericsson mobiler och det funkade ju klockrent att spara jar-filerna från datorn, lägga den i mappen "annat", och sen packa upp dem och spara filerna i exempelvis program-mappen.

Jag hittade en app i Market, som heter Java/J2ME Runner, men den funkar jättedåligt.

Tacksam för hjälp!!

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Även om mycket i Android är java så har de sin egen bytecode och egen motor i Dalvik så möjligheten att köra andra jre filer kommer nog inte vara så stor.

3. sheriffen

sheriffen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, tråkigt att höra. Tidigare använde jag SE mobiler, där det fungerade ypperligt att använda dessa jar-filer. En del nyttoprogram har jag vant mig vid så pass, att jag överväger att byta till X10:an om den kommer att klara dessa jar-filer som funkade i de äldre SE-modellerna.

Tacksam om någon har koll på X10:an och om den klarar detta.

Förresten kom jag på att om det du skriver om att android inte klarar dessa filer stämmer, så spelar det ju ingen roll om man skaffar X10:an eftersom den också har android...

Tre alternativ återstår då:

1. Vänta tills programmen som jag vill ha (som finns i .jar) också skapas och läggs upp i androids market.
    2. Byta operativsystem, men detta känns inte så aktuellt, då jag trivs fint med android och inte tror något annat är bättre.
    3. Vänta tills någon lyckas ordna en bra konverterare till android som klarar filerna.

Last edited: Jan 19, 2010
  4. nico

nico Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

X10 lär inte vara bättre än någon annan mobil på detta, att det fungerar utmärkt med tidigare SE-telefoner beror på deras OS och har inte så mycket med hårdvaran att göra. Till Samsungs Androidlurar skickar de med programmet JBlend [micro] som gör att man kan köra .jar-program under Android. Har inte testat det särskilt mycket, dessutom vet jag inte om det går att få tag på enkelt om man inte har det förinstallerat.

5. cyborg

cyborg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

6. ehnvis

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Vad för program är det som du saknar? Kanske finns andra alternativ på market?

7. ehnvis

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Med java program menar du de du installerar från market eller tankar ner som .jar filer a'la SonyEricsson? Det är stor skillnad på dessa två som jag nämnde i min första post i denna tråd (post #2)

8. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte alls omöjligt att X10 kommer kunna köra j2me-program. Det är ju trots allt bara en fråga om att det ska finnas en jvm för det på telefonen. Dock så har jag ingen aning om det nu kommer bli så att SE lägger till det.