Jag hade också problem med dålig batteritid, nej, u s e l batteritid, ett dygn ungefär på sin höjd 25-27 timmar, mms-problem och lite smått och gott.
Jag löste, alla, dessa problem genom att göra följande:
1. Tog en backup på allt med hjälp av Astro och exportera kontakter.
2. Gjorde en Hard-Reset (Avgörande, mycket viktigare än jag trodde)
3. Efter hard reset tog jag ut batteriet någon kvart eller så, kanske halvtimma, minns inte.
4. Stängde av all synkronisering och satte den på manuell
5. Lade till en genväg/widget till stänga av 3G Data trafik + strömkontrollwidget.
6. Sänkte skärmstyrkan till 20%
7. Bytte Telenors MMS-port till 8080
8. Startade om telefonen
9. Batteriet drar knappt något och MMS fungerar.
Sedan har jag haft luren bara i knappt två veckor, så jag installerade rabiat massa apps och spel hux flux, fick massa reklam (ads) i alla möjliga program, hade 3G Data, Latitude, Friendstream, News och maps igång hela tiden nästan och skärmen på full styrka. Full synk på allt utom Aktier.
Batteriet drog 15-25% bara under natten och jag förstod inte.
Idag har jag 16 apps installerat
ASTRO
Documents to go
Eniro (skall jag avinstallera då google maps klarar biffen)
ExportContacts
Galleri (3D Nexus)
Google services
Google Sky Map
Maps
Profile Widget (HTC)
Skandinaviskt Tangentbord
Swedish dictionary
TrueCaller
Vignette
Wallpaper Set & Save
Dolphin HD webläsare.
Ingen reklam alls, och jag väljer själv när och om jag vill synka. Slängde bort Friendstream/News och lade till ikoner istället för widgetarna.
Nu har jag batteritid som heter duga. Inte online helatiden förvisso, det väljer jag själv. Men ja, bara tips i största allmänhet. Många klagar (liksom jag gjorde) innan de gör en Hard Reset och tar ut batteriet en stund. Men såhär löste jag mina Desireproblem. Förhoppningsvis för gott. Vi får se.
Tax för tips alla ni här.
Last edited: Jun 12, 2010