Problem: Hur autospara E-post?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av lassesel, 30 sept 2013.

1. lassesel

lassesel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en sprillans ny S4 (4.2.2) använder standard medföljande e-post app, dock sparas inte alla meddelanden från mitt POP3-konto automatiskt utan dom "försvinner" (kanske i takt med att jag tömmer dom via min PC?).

Kan man få e-postmeddelanden att sparas automatiskt i min S4?

/Lasse s

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

De flesta PC-program som kör POP3 tar också bort mailen från servern, ja. Kolla i inställningarna på pc-programmet om det går att lämna kvar. Alternativt kör IMAP, det är mer gjort för att mailen ska ligga kvar på servern.

3. lassesel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, Jo PC-programmet tar bort meddelandet från servern men problemet är inte detta utan att:
    När jag öppnat och läst e-postmeddelanden i min S4 så autosparas dom inte i S4:an utan dom försvinner när jag tömmer e-post via PC'n.

Jag skulle vilja att hämtade meddelanden autosparas i S4 tills jag väljer att radera, alternativt automatisk radering efter typ 100 meddelanden (så funkade det i min gamla HTC Sensation suck...).

/Lasse s

4. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Är du säker på att du kör pop3 i telefonen och inte imap? om du kör imap så lär de försvinna från telefonen när du tömmer servern från mail via din pc. Finns det inte någon inställning över hur lång tid du vill att mailen ska sparas på telefonen, i min htc one så är default 3 dagar, kanske liknande för dig?

5. lassesel

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, det är Pop3. Söker och söker men hittar ingen inställning så att epost sparas automatiskt i S4 som det nu är raderas dom i telefonen när dom (via min PCs epostprogram) raderats från servern. Påminner om hur webbmail funkar.

Det börjar lukta ny epost app...förslag?

/Lars s