Hur bli av med appar?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av guuhhh, 26 feb 2016.

1. guuhhh

guuhhh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett litet problem. Min surfplattas minne börjar ta slut, så jag tänkte avinstallera ett antal appar för att frigöra både arbetsminne och lagringsminne, men vissa appar återkommer likt förbannat, antingen installerar sig själva, eller dyker upp bland appar som ska uppdateras, frugan har liknande problem med sin Samsung Galaxy S Edge. Hur blir man av med en app utan att den tränger sig på igen? Plattan är också en Samsung Galaxy Tab 4.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Om det är systemappar så gör du disable på dem så dyker de inte upp mer. Du ser att det är systemappar genom att de inte går att avinstallera helt.
    Övriga appar ska inte komma installera sig automatiskt. Det låter mystiskt. Har ni någon konstig uppsättning av Google-konton där ni har varandras konton inlagda eller att ni använder ett gemensamt Google-konto?
    Vilka appar är det som installerar sig automatiskt?

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Om det är egeninstallerade appar så kolla vad du har för inställningar på Googlekontot/Play Store. Låter som någon form av automatisk kopiering/återställning

4. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Det där med att avinstallerade appar dyker upp som uppdateringar efteråt är för att de inte går att avinstallera. Det har jag själv märkt av på min Nexus 5X tex. I sådana fall så får man ta till att roota telefonen och sedan plocka bort dom.

Har du lust att ge oss ett par exempel på appar?