Hur blir det med 2.2

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av pjb, 27 jan 2011.

1. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Verkar som Spica-sajten så sakta håller på att dö ut. Alla ämnen avhandlade. Allt färre Spicaägare kvar och bara rootfantasterna är aktiva.

Men hur är det egentligen med uppdateringar från 2.1 till 2.2 eller senare. Nu menar jag original från Samsung och inget rootat för oss som inte är intresserade av att sitta och pula med sånt.
    Blir det någon eller är det kört. Blir 2.1 den sista för Spican eller finns det någon därute som har hört något eller sett något från Samsung om en uppdatering till en senare version.

Är ju fortfarande helnöjd med Spican frånsett den begränsade minnestorleken och processorn är ju fortfarande helt ok tom jämfört med helt nya modeller så jag behåller den gärna ett år till men man skulle ju gärna vilja ha åtminstone 2.2.

2. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Samsung har sagt att det inte blir nått mer än 2.1 till Spica. Alltså ingen original 2.2.

3. froid

froid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag gick i samma tankar som du och ville köra orginal men eftersom samsung inte kommer släppa 2.2 så rootade jag och la in 2.2, har inte ångrat mig en sekund. Det är väldigt snabbt fixat.

4. bojo

bojo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du några tips för rootning av Spica, vad som fungerar bättre eller inte alls? Jag har idag rootad med 2.1 för att få wifi tehering med systemet är tyvärr inte så stabilt alla gånger (i och för sig var inte original 2.1 heller helt stabilt).

5. froid

froid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag gjorde det enkelt för mig efter att ha rootat telefonen,
    lade in CyanogenMod-6.1.1-Spica-alpha8.3

Nu fungerar orginal wifi tether och app2sd som kommer med 2.2, har inga problem med minnet i telefonen längre.

Instruktioner och länkar till filen:
    http://forum.samdroid.net/f53/cyanogenmod-6-1-1-spica-alpha8-3-a-3913/

Det enda jag behövde göra var att ladda ner filen, lägga på minneskortet, starta upp i recovery och sedan välja att installera filen.

Ska väl tillägga att jag egentligen inte har full koll på detta men det finns det andra som gör och dom har gjort bra instruktioner att följa.

Ladda hem och njut!

6. bojo

bojo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen. Fungerade bra med att lägga in 2.2 och det mesta verkar fungera riktigt bra. Jag hade inte backup på allt, men det mesta är återställt nu.

7. guran604

guran604 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste man ha CyanogenMod innan man gör detta? Jag har SamdroidMod, tror jag.

8. froid

froid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Nej, det är bara att installera via recovery.